Ja/Nej - lek.
En liten små rolig lek!
Regler: Någon skriver ett påstående, händelse eller vad som helst bara det har med barn att göra.
Första person som ser inägget svarar, Ja,nej, sant,falskt, helt okej, inte okej, m.m alltså ingen hel mening som svar. Efter det skriver han eller hon något eget, behöver INTE ha hänt. Kan ju vara en fråga man vill veta vad nån annan tycker om fast de inte hänt ditt/dina barn/i din familj osv.Men får såklart vara något man varigt med om osv.
Hoppas alla fattar, annars så kommer de nog igång och ni ser hur vi andra gör.
Man får INTE prata om sakerna här, när någon väll svarat på ett inlägg så ska ingen gå tillbaka och komma med åsikter m.m.
då får man ta de i mejl med den personen! :)
jag kan ju börja!
När ett barn får en kvälls maka precis innan läggdax och inte vill ha den, men sedan kommer ut efter 5 min och sähger "jag är hungrig"
men föräldern svarar "du fick chansen att äta nyss, men sa att du ej ville ha, så du får gå och lägga dig igen"
okej, eller inte okej?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Okej.
När barnet är 7 år gammalt, kmr h*n och säger att h*n vill skaffa ett eget facebook-konto. Okej , eller inte okej?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Okej.
När barnet är 7 år gammalt, kmr h*n och säger att h*n vill skaffa ett eget facebook-konto. Okej , eller inte okej?
Ett barn orkar inte äta upp allt på tallriken. Föräldern säger: Tänk på barnen i Afrika!
Okej, eller inte?
inte ok
låta barnet städa rumet själv vid 4 års ålder (ploka undan leksaker osv) (man hjälper dock med damsugning m.m)
okej eller inte okej
Inte okej.
Att tvinga barn att vara ute i dåligt väder.
Okej eller inte.

Ok (så länge de har kläder för väder och att vädret inte innebär en risk för barnet)
Låta det lilla barnet välja kläder på morgonen?
Okej eller inte okej?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
jag tycker de e ok, de gör ofta min 4½ åringa dotter, dock så säger jag ifrån om de e sommarkläder å de typ e regn ute eller liknande
Äta mat vid TVn nån mysid kväll ? (barnen men alltså)
ok eller inte ok ?
Jag och sambon äter ofta vid tv'n så absolut att barnet får vara med!
Plåstra om sår på barn som inte finns. (barnet är ledsen och vill ha plåster för trygghet)
Sätta på plåster eller inte?

Helt ok, känns det bättre så är det bättre. (men det får ju inte gå till överdrift)
Lära barnen att insekter och spindlar är äckliga och att man får trampa ihjäl dem.
Ok eller inte ok?
Med Vänliga hälsningar
Inte okej. Bättre att lära barnen att respektera naturen.
"leka" med barnen för att få de att äta? T.ex "Nu kommer tåget…… " osv.
Okej eller inte?
Okej.
Låta det lilla 3-åriga barnet välja frisyr själv hos frisören.
Okej eller inte?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Okej i rimlig mån.
Låta barnen hjälpa till hemma och tjäna ihop veckopeng. Ex 5:- för att duka osv.
Sara
Okej beroende på ålder.
(detta har jag sett med egna ögon) Ta med små barn som ligger i barnvagn på bio? Okej/inte okej

Inte ok, av hänsyn till övriga biogärster samt pga. eventuell hög ljudnivå.
Skrämma barnet med "annars kommer trollet" (eller liknande) om han/hon inte gör som man vill.
Ok eller inte ok?
Med Vänliga hälsningar
tycker de e ok till en viss gräns
Väka barnet som håller på å lära sig sova utan blöja… en gång per natt… så de inte blir olyka..ok eller inte ok ?

Om det passar barnet är det ok. Om barnet vaknar till helt och har svårt att somna om är det inte ok.
Låta en treåring ha napp och välling vid läggdax. Ok eller inte?
Med Vänliga hälsningar
Ok. Iallafall med välling. Det slutar man med så småningom, jag drack välling jättelänge.
Låta en fyraåring få plocka själv vid godisdisken, ok eller inte?

#18 Ok, med lite assistans. Inte med fingrarna.
Klä en liten pojke i rosa klänning när han ska till dagis.
Med Vänliga hälsningar
inte ok
ok eller inte ok att ebns barn kommer in till en på natten o vill sova sista timmarna hos en ?

Ok, om den rutinen inte förstör sömnen för barnet eller föräldrarna.
Ge barnet ett plåster (som tröst) när det har slagit sig, fast det kanske inte blöder….om barnet blir lugnt av det.
Med Vänliga hälsningar
Ok (det går åt mycket plåster hemma:) )
Låta lillkillen ha nagellack om han frågar?
Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3
http://pysselgummsan.blogg.se/
klart :) de tycker jag ändå är ok :)
Låta pojkar leka me docker och liknande typiskt flickigt, typ köpa de när de fyller år osv. (fast så klart bilar m.m också)
Ja det är klart, men de ska inte bli tvingade till det såklart, men önskar sig en pojke en docka i julklapp hittar jag ingen anledning till att han inte skulle få det.
Låta barnet få en glass mitt i veckan?

#24 Ja, allt handlar ju om sunda vanor. Så länge man äter vettigt och att den där glassen inte blir en daglig vana så tycker jag att det är helt ok!
Låta det nyfödda barnet ligga och smågråta i vagnen/sängen en stund så att man kan hinna duscha, äta eller hjälpa ett äldre syskon med något. Ok eller inte ok?
Med Vänliga hälsningar
Jag kan tycka det är OK men jag har aldrig lyckas att klara det :)(mammahormornerna tar över)
Att låta ditt barn få vara ute korta stunder själv så klart med tillsyn av föräldrarna?
skulle skriva från3år :)
nja beror på har man trädgård me staket e de la ok, men inte annars.. å dock INTE om man ej bor i hus. Typ gården som tillhör lägenheten. Fast egentligen så tar jag mest inte ok. (kanske börja smått vid 5år)
ok eller inte ok med att låta barn gå barfota fina vår/sommar dagar, alltså mest i trädgård/lekplatser kanske inte om man ska in å soppa osv :P
SUPEROKEJ att gå barfota stimulerar nått minns inte vad men man blir lycklig av att gå barfota så OJA att barn skall få gå barfota!
Barn skall få köpa vad dom vill för sina fickpengar?

Inte ok….eller det beror väl på hur mycket pengar det är och hur gammalt barnet är, men det finns mycket som jag tycker känns helt onödigt och dåligt som barn kan bli ilurade av reklam mm. Små värdelösa plastsaker som man ska samla på och som kostar multum, det skulle inte jag vilja att mina barn köper om de har mycket pengar. Det är väl ok med några kanske, men inte att sätta sprätt på flera hundra kronor på skräp. Godis och läsk tycker jag inte heller att man ska låta barnen lägga flera hundra kronor på om de nu skulle vilja det.
Låta barnen leka krig och brutala lekar, med leksaksvapen osv. Ok eller inte ok?
Med Vänliga hälsningar
ok, till en viss grens :)
duscha/bada me sitt barn ?
ok eller inte ok ?
Ok beroende på vilken ålder. Tvinga sitt barn att äta upp all mat på tallriken. Okneller inte ok?

Inte ok, men smaka kan man göra.
Låta barn i skolåldern själv bestämma när hen ska lägga sig.
Ok eller inte ok?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Inte ok! Låta sitt barn välja vilka kläder ni ska köpa. Ok eller inte ok?
Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus
och medarbetare på Barn iFokus
Ok, så länge jag får välja butik och inom vilken prisram. Skulle inte vilja göra som min far gjorde tex som köpte och tvinga på mig ylle strumpbyxor trots att jag hatade dem då de kliade.
Låta barnet sitta framför dataspel/tv-spel hela dagen, från morgon till kväll?
Ok eller inte Ok?

Inte ok, barn behöver röra på sig också och låta fantasin styra lekarna.
Att hindra sitt barn att leka med en viss kompis eftersom jag som förälder inte gillar barnets kompis föräldrar.
Ok eller inte ok?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

inte ok. Men barnet kan få sitta mer framför en skärm om det är sjukt t.ex än om det är friskt och orkar leka aktiva lekar.
Låta småttingen äta på sin sandiga spade Ok eller ej?