Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 662 ggr
[Zorita]
0

Flyga med bebis

Om två veckor ska jag ut och flyga med min son, som då kommer vara 3,5 månader. Flyget är 5 timmar, Ryanair, och jag har förstås redan börjat oroa mig för det hela. Dessutom kommer jag vara ensam… Jag tänkte försöka hålla honom vaken på kvällen innan (flyget går 6 på morgonen) så han sover mesta delen, och så ladda datorn med typ teletubbies så han har något att titta på. Något annat man kan göra? Just nu är inga leksaker kul, men jag tar nog med några ifall att. Någon som har flugit med en liten som har några tips på hur man kan komma ur det hela levande?

[Tess86]
0

Jag har inte flugit med bebis, men vet att de brukar bli ledsna av trycket i öronen. För en själv brukar trycket släppa om man tuggar och sväljer. Så efter stigningen, när man får ta av bältet, kanske det hjälper att amma honom ifall han är ledsen. Annars låter ju en skärm med mycket färg som en smart idé. Och att inte vara rädd för att gå upp och gå i planet om det behövs, man får gå omkring och vara i vägen när man har en bebis :P

[Zorita]
0

Ja jag tänkte försöka amma så mycket som möjligt. Han gillar att sova på bröstet så jag tänker att det är lika bra att låta honom göra det så mycket som möjligt. Förhoppningsvis slipper jag julruschen iom att jag flyger såpass långt innan jul så jag får tre, eller åtminstone två säten för oss två. Vem vill sitta bredvid en bebis, liksom ;)

[AmandaO]
0

Ta med en bok med massa färgglada bilder, någon skallra eller någonting annat som låter. Någon leksak som blinkar kanske? Jag har inte flygit själv, men åkt bil i 5timmar och då har detta hjälpt. Även att spela musik på mobilen kan hjälpa.

Mabrotnosh
1

Dra med dig så mycket saker du bara kan och som väger ton och som blinkar och spelar och allt möjligt på en gång. Helst en hel resväska för då kommer han sova i fem timmar och under hela resan och du kommer undra vad du skulle med alla saker till. Jag menar det brukar ju vara så typiskt. Har man inga rena kläder eller för små kläder i skötväskan så kräks de ner allt och du tänkte Äh han brukar ju aldrig kräkas innan du gick. Typiskt! Har du allt med händer ingenting.

Tina-A
0

Se till att amma vid start och landning så hjälper det hans öron lite. Om det inte tajmar matstund och han inte vill amma ändå så kan napp funka om han har det?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Zorita]
0

Jag hör att jag kommer vara populärast på den här flygningen ;) Jag har redan förberett mig mentalt på att han bajsar precis när vi måste ställa oss i kön så han måste sitta med bajsblöja genom kö, boarding och start. Aja, det är säkert varmt och skönt. Det är ju så att bebisar är små personifieringar av Murphys lag, så allt kommer ju gå fel förstås ;)

Mabrotnosh
0

Ja ställer man in sig på det värsta kan det ju faktiskt bara bli bättre.