Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2554 ggr
Ria74
0

Babyaktiviteter

Det finns ju en uppsjö av olika aktiviteter man kan gå som nybliven förälder. Babysim, barnrytmik, föräldragrupp, öppna förskolan, sagostunder, massa olika helt enkelt.

Vilka har ni gått? Vilka rekommenderar ni och vilka kunde ni varit utan?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PogoPedagog
0

Vi går på babysim eftersom vi vill få vår son vattenvan tidigt. Vi bor nämligen på landet precis bredvid en å :( Jag har hört att tidig vattenträning kan minska risken att ett litet barn som ramlar i grunt vatten får panik och drunknar. Så därför känns det viktigt.

Annars hinner vi inte med några fler aktiviteter med  stort gammalt hus och djur hemma :)

JossanH
0

Vi skippade babysimmet då det på något vis kändes lite fel att stoppa ner en så liten bebis i klorerat vatten 1 ggr per vecka.. Har gått och badad några gånger själva istället. Nu när hon är 15 mån så går vi på öppen förskola 3 ggr i veckan, en av gångerna är det mycket sång och jag är en av arrangörerna så där är vi varje vecka. Tycker att det känns ganska lagom. Vi träffar lagom många föräldrar och barn och sjunger/ har rytmik lagom mycket :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Rutan_
0

Gick på öppna förskolan ibland och var med på babymassage för att min kurator erbjöd mig att vara med gratis och jag är intresserad av massage. Öppna förskolan gick bara till för att sonen skulle få se nåt annat än våra väggar men jag hatade att vara där. Jag kommer inte gå på någonting den här gången, är inte intresserad.

ChristineL
0

Vi går på babysim och babyrytmik varje vecka, hon tycker båda är superkul! Jag tycker också det är viktigt att hon vänjer sig tidigt med vatten och kommer fortsätta även nästa termin. Mammagruppen träffas ungefär varannan/var tredje vecka, det är samma mammor som träffades som föräldragrupp när vi var gravida så det är jättekul att träffa dom nu med bebisarna :)

Efter årsskiftet ska jag börja kolla på mer aktiviteter.

Velinga1984
0

Babysim gick jag med sonen, och kommer försöka få plats även till denna bebis i magen. Vattenvana är oerhört viktigt tycker jag.

Babymassage är något jag skulle vilja gå, då jag tror att massage är nyttigt för båda.

Något mer lär jag/vi inte hinna med då sonen på 9år slutar kl 13 och jag ska hinna studera oxå.

Destany
0

Går på babymassage o sonen tycker det är så kul och det är väldigt bra tycker jag för jag känner att jag kommer närmare min son på nåt vis.

TezzD
0

Inget… har varit på öppna förskolan några ggr med båda barnen (Har 2 st.. en 3 åring och en 1 åring) 
Båda går på dagis.. ångrar att jag inte gick på babysim med dom dock..

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Tess86]
0

Jag går på babysim med sonen. Han gillar det när han är på bra humör, tyvärr är det kl 18-18.30 på eftermiddagen och för Billy är det snart natt då, så ibland är han trött och grinig. Jag hade önskat att det var bättre tider. Förhoppningsvis blir det bättre tider nästa termin för jag vill fortsätta gå med honom då.

Vi har föräldragrupp nu en gång i veckan (eller mammagrupp får man väl säga för det är bara mammor där) genom BVC. Den är slut nästa vecka och då har vi pratat om att fortsätta ses. Föräldragruppen har gett mig mycket, just att höra om hur andra föräldrar har det med sina bebisar, diskutera små och stora frågor och låta bebisarna utforska varandra. 

När jag har lust går vi på babyrytmik också som följs åt av någon aktivitet efteråt. Billy älskar sång och musik så det brukar vara roligt. 

Jag trivs med alla tre aktiviteterna och Billy verkar också göra det så vi kommer nog att fortsätta med det. Öppen förskola börjar vi nog gå till när Billy är för gammal för babyrytmiken.

[MyCassie]
0

Går inte på något än då det känns meningslöst så länge vi bor här kom att vi flyttar i början av nästa år. Skulle vilja gå babysim men jag har svårt för varmvatten, blir för tungt att andas av någon anledning. Däremot ska vi nog prova öppna förskolan framöver.