Barn iFokus

Barn

Etikett08-nybliven-förälder
Läst 1076 ggr
ChristineL
0

Ute själv?

Efter er förlossning, hur lång tid tog det innan ni var ute själva första gången? Jag menar typ krogen, tjejkväll eller liknande, utan man och barn :) Hur lade ni upp det, förberedelser och hur gick det?

Min tjej är fem månader nu och jag ska på halloweenfest utan henne. Jag kommer åka när hon har somnat för natten, vilket kommer bli lite tidigare än vanligt ikväll.

fridaas
0

Jag tror hon var 1.5år när jag var "ute" helt själv utan henne och sambo, första gången han och jag var utan henne själva var hon nog 8mån tror jag.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Emelie-E
0

Jag blev utjagad av min mamma när liten var ca 4 månader. Hon tyckte att jag behövde komma ut och tänka på annat en stund. Det var väl inga direkta förberedelser, mamma visste hur hon skulle ta hand om honom och jag kom ju hem på kvällen :) Så det gick bara bra.

JossanH
0

Min tjej var 7 månader när jag åkte bort första gången och då var jag borta ett helt dygn. Åkte till Köpenhamn på konsert, och sedan tillbaka vid 4 på morgonen när första tåget gick ;) Hade förberett genom att trappa ned på amningen och ammade precis innan jag åkte och när jag kom hem. Det var sista gången jag ammade henne.. Eller både jag och sambon gick ut och träffade vänner en kväll när hon var 5,5 mån och vi var och hälsade på svärfar i Sthlm. Vi var borta ca 3 timmar och vi hade nattat henne för natten och hon vaknade aldrig medan vi var borta. Första gången hon sov över hos sin mormor och morfar var hon nog 9-10 månader tror jag.. Vi har förberett med att aldrig lämna om hon inte varit helt trygg. Har aldrig lämnat ett gråtande barn till någon.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Destany
0

Första gången jag var ute själv var han ca 4,5 månad o hans farmor passade honom en timme innan hans pappa kom hem. Det gick bra:)

[MyCassie]
0

När vår dotter var 2 månader ungefär men det var en mycket kort stund, svärföräldrarna var barnvakt medan gubben och jag åkte hem och bytte om från bröllopskläder till vanliga. Sen dess har jag aldrig varit borta från min dotter som nu är 6 månader men gubben min är borta rätt ofta då han jobbar mycket. 

Jag kommer bli tokig snart om jag inte får en stund för mig själv och göra det jag saknar, gå på bio. Men har man ingen barnvakt så skiter det sig.

Ria74
0

Jag har bara kunnat lämna min dotter korta stunder typ en halv timme än så länge. Hon är snart 4 månader.

Tänkte dock prova med lite längre stunder snart då hon får vara hos mormor eftersom tanken är att jag ska börja jobba en förmiddag i veckan efter jul.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
0

Det gick jättebra ville jag bara säga :) Vi körde våran vanliga nattningsrutin, fast lite tidigare som sagt. Och sen sov hon :) Jag hade väl lite svårt att slappna av, men det var skönt och roligt ändå. Hade pumpat så det fanns bröstmjölk just in case.

Rutan_
0

Minns inte när jag gick ut på egen hand, men jag tror att det var efter att sonen slutat amma helt. Så efter tio månader. Inga förberedelser behövdes i alla fall.