Minifom eller sempers magdroppar
Min lilla tjej som är en månad nu har haft ont i magen ända sen hon föddes i princip.
Fick rådet på bvc att prova minifom och/eller Sempers magdroppar. Jag har kört med minifom och tycker väl att det har blivit något bättre, men inte jättebra. Hon skriker fortfarande minst 2 timmar per kväll och drar upp benen mot magen som om hon hade ont.
Nu undrar jag om nån här har testat Sempers magdroppar och vet om man kan ta båda delarna samtidigt eller ska man hålla sig till en sort?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag har varken använt minifoam eller sempers droppar när min hade kolik däremot har jag fått höra från andra mammor att sempers magdroppar gör det värre.
Vi kör med sempers magdroppar och dom funkar jättebra för oss. Det var en period jag testade att inte ge dom och då märkte jag skillnad ganska snabbt, han blev skrikigare och fick som ingen ro när det var sovdags så vi började med dropparna igen.
Om man kan använda båda samtidigt vet jag tyvärr inte.

Jo man kan använda båda samtidigt. Bvc sa det till mig när det var som värst med lillkillen.
Man kan använda båda samtidigt. Magdropparna ger inte effekt på en gång och i början kan man tycka att det blir värre, men man kan fortsätta så ger de bra effekt. Det är bara goda bakterier och inget farligt. Jag tycker dock att ni ska prova mjölkfritt. Mycket troligt att det är mjölkallergi. Det som man kallar kolik brukar inte börja förrän flera veckor efter födseln. Det är jobbigt att lägga om kosten (om du ammar) men det är verkligen värt ansträngningen om man får en glad bebis som sover bra osv…
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Minifom och semperdropparna fyller två olika funktioner. Munifom punkterar bubblor i magen. magdropparna är bakteriekultur som hjälper till att smälta maten så du kan gott använda båda samtidigt.
Precis som "4 säger så kan det mycket väl vara mjölkallergi - och då oftast mjölkprotein.
Min son vaknade en gång i timmen. grät, var svullen i magen åt och grät igen. Små bebisar kan inte känna skillnad på magknip och hunger. så en mjölkproteinallergisk bebis vaknar och tror att den är hungrig, äter och får magknip.
jag la om min kost till helt mjölkfritt och fick mjölkproteinfri ersättning då blev han bra.
ersättningen heter Nutramigen och kan köpas receptfritt. Dock är det ganska dyrt! Men om det funkar så kan du få utskrivet på recept och då blir den istället löjligt billig!
Mjölkproteinallergi växer i regel bor innan 6 månaders ålder. Min son började dricka vanlig vällning och äta vanlig mat/gröt vid 5 månader =)
Lycka till!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#5 är Nutramigen receptfritt nu? Hade det till min store kille som nu är 12 men då var det på livsmedelshänvisning från doktor.
Jag tycker inte någon av de dropparna fungerar. Gå på problemet istället och försök ta reda på varför det blir magont. Säger som övriga ovan. Mjölkproteinallergi är vanligt. Sök hjälp hos doktor. Efter att ha provat utesluta mjölk ett tag och det ger resultat får ni utskrivet annan ersättning.
Ammar du så uteslut mjölk ur din kost. har tre barn med allergi för mjölkprotein
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Tack för alla tipsen. Jag använde båda sorters dropparna och numera har Molly inte ont i magen.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#7 Det låter bra. Hoppas Molly nu slipper sin anda mage
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥