Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3939 ggr
Mabrotnosh
0

Vad kunde era barn vid två månader

Vill bara veta vad era barn kunde när de var 2 månader. Min dotter följer mig med blicken när jag går i rummet och vrider på huvudet. Hon följer också mobilen ovanför sängen med blicken speciellt stinky (mumin) med blicken runt runt runt. Hon kan stå på sina små fötter och benen orkar hålla upp hennes kropp och kan stå så länge. Lite jazzar hon men inte mycket. Är det normalt att vara 7 veckor gammal och kunna detta?

AnnaFagerell
0

En två månaders bebis ska under inga omständigheter stå upp! Vad är det för trams?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

fridaas
0

#1 vad är det för trams med det?! Det gjorde vår dotter, många av mina syskon och jg själv vid den åldern också. TS jag tror det är normalt för barn att kunna de saker ditt barn kan vid den åldern.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

AnnaFagerell
0

Kanske vissa mammor borde ta detta med en doktor.

Det är provokation från föräldrars sida som gör att barnen står upp. Låter man barnet vara så står den väl inte själv?! Av en bra anledning, den är inte mogen för detta.

Ria74
0

Molly kunde ge svarsleende, hon jollrade en del, följde mig med blicken och kunde precis som du säger "stå" hon spände benen och fötterna när man höll henne under armarna mot ett bord eller sängen.

#1 Till och med bvc provade om hon kunde spänna benen och fötterna vid den åldern genom att stå upp.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

AnnaFagerell
0

#4 Det där har gjorts liggande på alla mina tre på BVC.

Ria74
0

#5 Då antar jag att det är annorlunda på olika BVC-mottagningar. När doktorn kontrollerade Molly så höll han henne under armarna och lät henne spänna benen mot underlaget.

Nu är det ju inte så att hon brukar få stå upp utan det händer ju nån gång när man tar henne och det finns ett fast underlag under fötterna. Då känner jag hur hon automatiskt spänner benen och liksom försöker gå med fötterna.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
0

Nova log mot oss, snackade en hel del (det har hon nästan gjort från början, haha :P), låg på mage och kunde nära på hålla upp huvudet, följde både oss med blicken och saker man förde framför henne, hon stod också upp när man höll henne. Hon hade också hittat sina händer.

[Zorita]
0

Tristan kan le (speciellt när han blir kittlad, då skrattar han nästan) och följer saker med blicken. Han kan "stå" sådär om man håller upp honom. Jollrar och "pratar" gör han också. Han håller huvudet rakt när man bär honom, kan lyfta huvudet när han ligger på mage och kan vrida på huvudet för att följa en med blicken. Han kan rulla från mage till rygg och från rygg till sidan, men det gör han bara när han sover. Jag tror han har hittat händerna också, han suger i alla fall på dem rätt ofta.

Mabrotnosh
0

Varför skulle det vara trams att barnet spänner benen och står upp när man håller i tösen? Det är ju inte direkt så att jag tvingar henne utan hon kravlar uppåt på min axel när man lägger henne på mage och därför upptäckte jag att hon faktiskt står upp när man håller i henne. Då borde hon väl rimligtvis vara mogen för det. Ska jag då strunta i att göra detta bara för att det är trams. Jag får väl ta min dotterns framsteg med uppmuntran istället för att anse det vara trams.

ChristineL
0

#9 - Nej, det är absolut inte trams, att spjärna emot med benen är ju en reflex och jag håller med dig om att det ska uppmuntras, bara man är uppmärksam på att ryggen och nacken orkar