Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 1798 ggr
[MyCassie]
0

Storlek på vinteroverall

Jag har hittat en ursöt vinteroverall jag tänkt köpa till vår dotter me har problem med att bestämma storleken. Hon drar 68 just nu (hon är 65 lång) och jag tvekar till att ta 74 i storlek på overallen men är samtidigt rädd att hon ska drunkna i storlek 80.

Hur skulle ni tänka kring detta?

Velinga1984
0

Vi har 3 overaller, 1 i str 56, 1 i st 62 och 1 st i 68. Vår bebis är beräknad till 19 december, och overallerna i st 56 och 68 är ifrån när min son föddes i november 2004. Hellre lite för stort och man slipper köpa ny under vinter resonerar jag. Bebisen ligger ju oftast bara i vagnen ändå. 

80 låter dock iofs väldigt stort.

Gnuttan
0

Våran kille har storlek 74 nu och vi har en overall i storlek 80 som han ska få ha i vinter. Allt som han ska ha i vinter har vi köpt en storlek större än han har nu.

[MyCassie]
0

Jag har en overall i storlek 68 just nu men den kommer hon snart växa ur. 

Helst vill jag inte köpa två overaller då de inte är billiga, i alla fall inte om man ska ha kläder som står emot kylan här i norr. 🤔

Har ingen aning hur jag ska göra.

PogoPedagog
0

Kan du inte köpa en billig från Tradera? De kostar ju knapprt inget där. Jag köpte en fin märkesoverall i strl 70 för 105 kr.

[MyCassie]
0

#4 Varken Tradera eller Ebay är något jag handlar från.

PogoPedagog
0

Då rekommenderar jag dig att köpa en större storlek. Drunknar barnet i den får du helt enkelt köpa en mindre oxå och den större kommer du ju i vilket fall få användning för förr eller senare.

[WickedAlly]
0

Jag hade nog valt 80 trots att den kanske blir lite stor, speciellt med tanke på att du skrev att hon är på väg att växa ur den i 68. Annars finns ju risken att du kommer få köpa en ny efter halva vintern.

Ria74
0

Jag har köpt en i storlek 68. Hon har storlek 62 nu och drunkar nästan i 68 fortfarande.

Nu bor vi i skåne så vintern är förhoppningsvis inte så lång och hon hinner inte växa ur 68.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

AnnaFagerell
0

Skulle ha kört på 74 .

Medarbetare på djurskydd.ifokus