Barn iFokus

Barn

Etikett: 01-allmänt-om-barn
Läst 819 ggr
MissCassandra
0

Vad tycker ni om dessa namn?

Natalie Juliette Karolina Sara/Sarah Elin Jessica Cassandra Isabelle

Velinga1984
0

Inga namn jag själv skulle ha till mina barn men fina på någon annans barn😉

Men spelar omgivningens synpunkter roll på namnval?

MissCassandra
0

1 - Det är inte till barn, jag är inte gravid! Det är så att jag är transsexuell mtf, male-to-Female… Och jag börjar fundera på namn redan nu även om det är flera år kvar tills jag faktiskt gör bytet av namn.. Så namnet är till mig själv

Velinga1984
0

#2 Påbörjat utredningen än? Via utredningen kommer de hjälpa dig att "bolla" olika namnförslag när det väl är dags. 

En släkting till mig är transsexuell, och känner precis som du att han egentligen är en kvinna.

MissCassandra
0

3 - Om 2 år får jag påbörja min utredning

ChristineL
0

Tycker väl varken bu eller bä om något av dom :P Elin heter min bästa vän, har under mitt liv haft många Elin i min bekantskap. Liksom Karoline, Karolina, Nathalie, Isabelle, Sara(h). Det är inte direkt några ovanliga namn. Du har ju gott om tid på dig att fundera och ska välja ett namn som du tycker är DU, bry dig inte om andra :)

[MyCassie]
0

Vår dotter heter Cassandra, ett mycket ovanligt namn i sverige och bärs inte som förnamn av många. Juliette gillar jag också, de andra är lite för vanliga kan jag tycka. Är mer för ovanliga namn men allt är ju en smaksak.

Ta det namnet du känner dig mest bekväm med och som du känner klickar.

VildaVittra
2

Kolla så inte för och efternamn krockar, tex Cassandra Persson= CP.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[WickedAlly]
0

Jag gillar alla förutom Jessica och Karolina, men det är nog mest för att jag förknippar namnen med två personer som jag verkligen inte gillar. 

Nathalie heter min syster och det har jag alltid gillat.

Velinga1984
0

#6 Nja, Cassandra bärs av 2805 kvinnor så det är inte direkt ovanligt 🙂

#4 Då har du gott om tid, för utredningen sägs ta minst 2 år innan man ens får börja med hormoner.

MissCassandra
0

9 - oftast tar det 1 år tills hormoner!

MissCassandra
0

7 - Jag kommer att byta efternamn också så kommer ta något jag tycker passar med namnet

Velinga1984
0

#10 Då är det olika från utredning till utredning. Min släkting fick beskedet att det tar minst 2 år tills det är aktuellt med hormoner. Han har redan gått 1 år.

MissCassandra
0

12 - Det är helt individuellt, en tjej jag pratat med (mtf som jag ) hon fick börja på hormoner efter 8 månader, en kille jag pratat med ( ftm) fick börja efter 3 år och 6 månader

[MyCassie]
2

#9 Ta 2805 stycken på ca 9,5 miljoner invånare så blir det rätt ovanligt.

MissCassandra
1

14 - Jo Cassandra är ovanligt, om man jämför tex med Sara som bärs av ungefär 44 000 personer

[MyCassie]
0

#15 62913 stycken Sara finns det i Sverige. ;)

Juliette finns bara 484 stycken av. :D

MissCassandra
0

16 - Aha okej, jag kollade på Namnsök på statistiks centralbyrån för namn eller vad det heter