Bärsele
Funderar på om man skulle skaffa en bärsele till min lille plutt. Då jag är ganska aktiv och är ute mycket kanske det vore praktiskt.
Är det något att ha egentligen? 

Det är det bästa vi köpte till vår förste! Han åkte i den jämt så den var till stor nytta.
Jag kan inte påstå att vår bärsele är särskilt mycket använd, trots att den inköptes till vårt första barn som även hunnit få två småsyskon…
Titta på bärsjal också, det ska vara bättre att bära i, påstås det…
#1: Vilket märke hade du?. Babybjörn?
#2: Bärsjal verkar bättre om man är inne, typ. En bärsele verkar rejälare när man är ute o pysslar.

#3. Ja, Babybjörn. Den var värd varje krona och åkte många varv i tvättmaskinen eftersom mina varit riktiga kräkbarn.
#4: Hur stora kan barnen vara för att de ska "få plats" ?. Man vill ju ha lite nytta av den också. Så den inte går till typ 7 kg eller nått.

jag har en baby björn, men använder den itne speciellt mkt. jag får sjukt ont i ryggen av den.

#5. Till första barnet använde vi den länge. Jag minns inte exakt, men kanske till han var 9 månader. Vi slutade när han inte fick plats längre.
Du får nog användning för den till fler barn ;) Om du vill kan jag skicka vår så kan du testa. Jag tror jag vet vilken låda den är i ;)
#7: Men ska du inte ha den mer så kan jag köpa den! Om jag får.
Spelar ju absolut ingen roll om man köper en begagnad. Är ju iaf sådant som man inte har så länge…

#8. Förresten, jag kanske kan lämna deen till någon jag träffar i helgen som skall till Köping? För dit skall väl du nästa helg?
Jag skall titta efter den ikväll.

Jag har haft en bärsele (Chicco) och den har jag tyvärr inte kunnat använda så mycket för jag får fruktansvärt ont i ryggen av den. Nu vet jag inte om T ex. Babybjörns är bättre ergonomiskt sett. Men jag köpte en bärsjal och det är det absolut bästa köpet hittills, jag får inte ett dugg ont i ryggen och den är inte alls svår att använda! Min lilla tjej på snart 9 kg åker i den mer eller mindre varje dag 

#10 hade velat prova en bärsjal - men jag tycker det verkar väldigt bökigt att få på sig en sådan själv. ha barnet där i och knyta den.?
Jag fick också ont i ryggen och framförallt i axlarna av min BabyBjörn bärsele.
Har inte provat sjalen, men de som säljer sjalar bär ju sina ganska stora barn i sjal och säjer att det fungerar jättebra,
(själv begriper jag inte VARFÖR man ska kånka runt på en 3-4-åring, de har ju egna ben att gå mer
)

#12 undrar om man sätter den fel kanske, verkar ju vara många som har problem med detta.
Jag har problem med att få tyngdpunkten rätt på ryggen & jag som har ryggproblem svär nästan varje gång tyst *S* Försöker se till att krysset är mellan skulderbladen innan Charlie åker i.
Nu har han vuxit till sig, så han kan vara framåtvänd kortare stunder, nacken är inte riktigt stark än, men det går. Dock skulle jag aldrig gå & handla tex med bärselen, det skulle jag aldrig palla.
Det finns bärselar som har en slags ryggplatta som sitteri svanken. Det belastar ryggen och axlarna mindre.
Ni får ursäkta, men jag tycker verkligen bärskalar ser så fjantigt ut. Plus att barnet verkar bli helt ihoptryckt där inne. Får nästan lust att skaffa ett sådant där penisfodral som de har i djungeln eller savannen bara för att matcha bärsjalarna… Och ett spjut!
:)
Mvh // Johan

#15. Lova att du visar foto på det ;)

#15 MOHAHA det vill jag se! =)

Min dotter levde mer eller mindre i babybjörnens bärsele. Är man aktiv häst- hundägare så måste man ha bärsele.
Den använde vi tills hon blev lite över 1 år.

Har haft bärsjal istället för bärsele…tycker det funkar bra…men som sagt det gäller den sitter rätt för annars hamnar inte tyngdpunkten rätt och då bli det en enorm belastning istället..