Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 2708 ggr
Ria74
0

När började era bebisar hoppa över nattmålet?

Molly har bara ätit en gång per natt ganska länge nu, hon är 11 veckor nu.

Vissa nätter nu har hon börjat att inte vilja ha så mycket när hon ska äta på natten. Hon vaknar och vill ha mat, men sen när hon får så tramsar hon mest med flaskan och vill egentligen inte ha utan somnar igen.

Min fråga är nu när började era barn hoppa över nattmålen? Jag tycker det är lite tidigt för henne att sluta äta på natten, men det är kanske jag som är tramsig bara.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Tina-A
0

Bebisar? .. :) Min dotter var ca 15 månader när hon slutade äta på natten har jag för mig

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

JossanH
0

Vår dotter minskade ned på nattmålen mer och mer när hon var runt 3 månader men vid typ 5 månaders ålder började hon äta så mycket som 5 ggr per natt istället :) Hon slutade helt med nattmål när jag slutade amma när hon var 7 mån men hon åt sällan på natten några veckor innan det :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[MyCassie]
0

2 månaders åldern och har inte haft ett enda nattmål sen dess. Och om någon undrar så har hon alltid följt och följer tillväxtkurvan perfekt. Som BVC sköterskan sa, vi är nog lyckligt lottade med en dotter som känner sig extremt trygg och nöjd.

PogoPedagog
0

Sedan ca 8 månadersålder äter han inte från läggdags vid åtta tills runt 5-6 på morgonen. Han går ju inte upp då utan somnar om så jag vet inte om man ska säga att han fortfarande äter på natten eller bara äter tidig frukkost:) 

BVC verkar tycka att man abslout ska tvångsavvänja dem vid nattätande tidigt men jag tycker det är så himla smidigt att amma lite o så somnar han om. Gör mycket hellre så än försöker få en hungrig o ledsen pojk att somna skikandes:P

ChristineL
0

Hon var nog ganska precis två månader då hon vaknade vid 5-6 första gången, u är hon fyra månader och sover till 8 utan problem :)

Destany
0

Det beror på när sonen lägger sig. Han e extremt trött på kvällen o lägger han sig vid 19 äter han vid 4. Lägger han sig senare så vaknar han ju senare. Han e 3,5 månad