Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1052 ggr
Ria74
2013-09-05 21:37
0

Smakportioner

När började ni ge era barn smakportioner?

Det verkar som det är lite olika bud när man ska börja ge dom både vid 4 månaders ålder och vid 6 månaders ålder.

Hur mycket fick era barn i början och vad började ni med?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Rutan_
2013-09-05 22:08
0

Vi började med smakportioner när sonen var sex månader (helammade så tyckte inte att det var så aktuellt att börja innan). Jag minns att vi tog morot och palsternacka bland det första. Frös in som iskuber och gav honom en sån åt gången i början om jag inte minns fel.

Tina-A
2013-09-05 22:33
0

Rekommendationen är 6 månader men man kan börja med "smakupplevelser" från 4 månader, vilket innebär en liten slick på tungan i princip. Att duka fram haklapp och egen tallrik till barnen med sked och allt är rekommendationen 6 månader på. Vi började med morot, sen potatis, sen majs tror jag. Hon fick 1/3 tesked eller 2/3 tesked i början. Efter ett tag läste jag på om BLW och slutade mata henne och så fick hon istället äta på egen hand och då har jag ingen aning om vilken mängd hon fick i sig.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

JossanH
2013-09-05 22:51
0

Vi började ge lite smått vid kanske 4,5 mån då hon var så matintresserad. Hon åt nog en hel portion strax innan 6 månader. Hade hon inte varit så matintresserad hade vi nog väntat längre. Började med rena grönsakspureer.

Sajtvärd på Iller.ifokus