Sov plötsligt länge
Igår kväll la jag Billy vid åtta och tänkte sno åt mig ett par timmars sömn jag också. Det visade sig att både jag och Billy ville ha mycket sömn, han väckte mig vid tre i natt! Sju timmar, han har aldrig ätit med mer än fyra timmars mellanrum. Kan han ändras så plötsligt, att han helt plötsligt vill äta så sällan på natten? Eller var det en engångsgrej? Han är ju bara sju veckor gammal.
Det får väl egentligen framtiden, och Billy, utvisa. Men det jag tänkte på är, vad händer med mjölkproduktionen om man ammar så sällan på natten? Kan den minska?
Det kan vara en engångsgrej (tyvärr?), men en del bebisar fortsätter sova sådär och sover nästan nätterna igenom :) Det blir spännande att se!
Produktionen kommer naturligt minska men eftersom Billy inte längre äter på natten i så fall kommer det funka fint ändå. Och ammar han där vid 3-snåret får du ju fortfarande den här braiga natt-amningen-för-produktionen så det där kommer lösa sig huuur bra som helst ska du se!
Var beredd på utvecklingssprång runt 8 veckor bara! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ja, precis. Kommande nätter får visa om det fortsätter eller inte. Han kan ha varit extra trött också för vi hade varit på stan för första gången under dagen och han sov väldigt oroligt då i vagnen, var mest vaken.
Då kan jag vara lugn att inte mjölken försvinner i alla fall. Vill inte plötsligt upptäcka att det inte går att amma, då går jag hellre upp och pumpar en gång för att hålla igång det. Men som du säger, det kan ju ha varit en engångsgrej, eller det kan hålla i sig ett tag men sen ändras igen.
Min son slutade att amma på nätterna tidigt men det bokstavligt talat sprutade mjölk ur brösten på mig ändå ;) Jag minns hur otroligt skönt det var när han vaknade på morgonen och ammades, känslan av att brösten tömdes till slut… Inläggen var alldeles mättade och det hade nästan alltid läckt ut på lakanet. Så här var det för mig typ ändå tills han slutade amma.
Hehe, inte bara skönt att slippa nattamningen! Me skönt att det funkar så bra med amningen ändå, men jag antar att barn son inte ammar på natten äter rätt mycket på dagen istället så mjölkproduktionen hålls väl igång.
Min vänninnas bebis har alltid sovit hela nätterna, ända sedan födseln altså… Och amningen har funkat finfint för det =) Hon har lagt flickan vid kl 8 på kvällen och 7 på morgonen har hon ammat och så har de sovit någon timme till =)
Så jag tror inte det blir problem med din Amning pga att din son sover längre på natten =)
Han har inte sovit lite länge de senaste två nätterna så det har inte plötsligt vänt i alla fall, utan det var en engångsgrej. Men det kan ju vara ett tecken på att det är på väg att vända, vi får väl se…

Min lilla tjej kan också göra så ibland. Vissa nätter äter hon vid 23 och vill ha mat igen klockan 3. Andra nätter vaknar hon inte förrän både 5 och 6.
Hon har hållit på så nästan sen födseln och nu är hon två månader.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Det är lustigt hur det kan variera så mycket. Man får passa på att sova de nätter man får :) Fast hittills tycker jag inte att jag blir så trött av att gå upp fler gånger heller. Det är ju inte jobbigt liksom, vill han ha mat så ska han ju få det, bara mysigt :)
#4: Ja, den hålls igång ändå :) Du har ju så mycket mjölk som äts oavsett vilken tid på dygnet så det funkar! Visst får produktionen en extra knuff på natten men det brukar lösa sig himla bra ändå det där!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]