kontaktperson
vi ska bli kontaktpersoner åt lokes kusin philip. en helg/månad ska han vara hos oss. det är egenligen ingen skillnad från nu, vi har ofta barn hos oss.
antar att vi blir kontaktade av socialen i kommunen där philip bor? eller hur funkar det?

Ja det kommer ni bli, sen kan det komma någon på besök oxå hem till er…jag tror man får någon egen kontaktperson som man kan ha som bollplank etc.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
sen tror jag ni får betalt också väl ? av kommunen ? eller socialen kanske det är…
Hej…Jag kallas Catfoot i de grupper jag är med, är familjehem åt min brorson 10 år..Vi har stora problem med grabben, vill därför när jag såg denna grupp söka andra med problembarn..
Är med i hittekatter i fokus, å ser att jag redan känner igen några här ..Hej Sidentass å Sessan…
Man får ungefär 1800:- / månad om man är kontakt-person. Det gällde iaf för min kontakt-person. Desutom kan man ringa och be om mer pengar om man ska iväg på semester eller hitta på någonting med ungen. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Jag har ingen aning om vad min dotters kontaktfamilj fick för henne, men de la pengarna på annat än att hitta på skoj med henne varannan helg iaf… Dessutom åkte de bort ibland på våra helger & vägrade ha henne på vinterlovet… :(

#5 Förstår att du sa upp den familjen.. :S
Min mamma har varit kontaktperson åt 3 barn förra sommaren och hon gjorde tvärtom, hon tog pengar från sin egen ficka bara för att ha kul med barnen, hon "brydde"(brist på ord) sig inte om pengarna hon fick från soc inte räckte till det.. :)
// Nathalie
Det kallar jag omtanke! :)
När vi skulle skaffa kontaktperson så gick vi till soc och sa vem som kunde ställa upp. Sen bestämde soc möte med kontaktpersonen och min syrra. Och sen ett med min mor och kontaktpersonen. Massor av möten. De får inte betalt mer än rese ersättning