1 månads bebis svängt på dygnet
Min lilla tjej som snart är en månad har bytt plats på dygnet. Hon vill gärna vara vaken på natten och sova på dagen.
Har någon tips på hur man svänger tillbaka dygnet?
Det vi gör nu är att vi har väldigt sparsamt tänt när blöjan måste bytas och hon matas. Vi pratar inte mer än nödvändigt och försöker visa att det är natt och att man ska sova.
Det gick ganska bra inatt, men vissa nätter är hon gärna vaken till fem och det blir lite lite sömn för mamma då.
Detta är en bild från klockan sex i morse när hon tyckte att nu räcker det, nu går vi upp 😉
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Hur sover hon på dagen? Samsovning kan göra att barnet lättare "lär sig", då de ligger så tätt och känner föräldrarna sova.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

På dagen sover hon med pauser för mat. Samsover gör vi redan, hon sover mellan min sambo och mig på natten.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Men vilken skön bild :D Jag har ingen aning om hur du ska göra, hoppas det ger med sig :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hon är bara en månad och hon kommer svänga med dygnet lite då och då, det tar tid för ett barn att lära sig vad som är morgon och vad som är kväll. Många barn börjar inte vara vakna mycket dagtid förrän vid 3-4 månaders ålder. Min var precis likadan.
Jag har en unge på 2,5månad. Men det jag gjorde för att försöka ha rutiner på henne var att på morgonen sätter jag på henne vanliga kläder runt 9tiden oftast. På kvällen alltid runt 21.00 vankas det kvällsbad och sen hopp i pyjamasen, släckt förutom tända ljus i vardagsrummet där hon får kvällsmat.
Sen lägger jag in henne i hennes rum, med en mysig lampa tänd och något tändt doftljus. Då somnar hon. Tog ett tag, men jag tror att det hjälper med kvällsrutinerna. Hon vet vad som händer efter badet och slappnar av på en sekund.
När jag själv går och lägger mig tar jag dock in henne till vårat rum så hon får sova och vakna jämte oss.