När ändras ögonfärgen?
Ja som rubriken lyder när ändras ögonfärgen på de små? Min son e snart en månad och han har mörk blå ögon och jag o min sambo har bruna ögon så han borde väl oxå få bruna ögon? När ändrade era små ögonfärg?
Jag har läst att det ibland går så mycket som ett par år innan ögonfärgen ändrat sig. Jag har ljusa ögon, blågrå. Min sambo har riktigt mörkbruna ögon. Vår dotter har mörkblå ögon med lite, lite brunt närmast pupillen. Hon är 11 månader och har haft samma ögonfärg hela tiden.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vår dotter gick från blå till bruna ögon när hon var runt 3 månader,
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Min ena son hade blå ögon långt uppe i åren.. ( vi har pratat och tittat på foton och i alla fall i mellan/ högstadiet ) idag är han 20 och har ljust gröna ögon så vem vet när ögonfärgen ändras…🤔
själv har jag blå och hans pappa har två färgade åt det bruna hållet,
Det är inte säkert att han kommer få bruna ögon bara för att ni som föräldrar har det, men vanligtvis brukar färgen ändras efter 6-12 månader när melaninproduktionen kommer igång. Om ni båda föräldrar bär på blåa anlag så kan han få blå ögon, det där med genetik för just färg på iris är en rörig historia eftersom det är så många anlag som spelar in. Såg däremot att svenska Wikipedia hade en rätt bra sida om just ögonfärg som är relativt enkel att förstå.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Alla barn föds mer eller mindre med blå ögon, när den egentliga färgen dyker upp är väldigt individuellt. Vår dotter är 3 månader och börjar få bruna ögon.