Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1434 ggr
lisette
2007-07-08 04:29
0

mattider

nu har loke börjat sova hela natten, lite beroende på hur sent han fick kvällsmat.

kl är halv tre och han borde eg vakna när som helst. han somnade vid 21 tiden.

väldigt skönt att få sova på nätterna faktiskt.

hur länge vaknade era barn på nätterna för de var hungriga?

Sessan1
2007-07-08 05:26
0

Jaf fick ALDRIG sova på nätterna för min dotter ;( Fick sova på dagarna istället! Hur jag än försökte mata henne så kunde hon inte sova. Jag var dessutom helt ensam med henne så jag var totalt slut när det började bli morgon och dax för mig att ÄNTLIGEN få sova en stund. Då först kunde hon somna till ngn timme eller så. Det var heljobbigt!

[Anna-N]
2007-07-08 10:09
0

Min lille är 1,5 månad och han somnar runt 22 -tiden på kvällarna. Han vaknar ett par gånger under natten fram till 5-6 tiden på morgonen och vill ha mat.
Men sen är han är duktig på att somna om. Han kan sova fram till 9-10 (ibland längre) på f.m. Då är man ju själv utvilad o kan fixa med annat. Hoppas han håller denna rutin framöver också.

Annette
2007-07-08 10:45
0

Mina har sovit på nätterna. Jag har haft dem hos mig i sängen, de har bara buffat lite när de velat äta, så det har vi skött nästan i sömnen ;)

_Ty_
2007-07-08 12:27
0

Jag har en nattuggla till man så jag har alltid sovit hela nätterna :) Eftersom jag inte ammade så länge så gick juh de finnemang :)

Chirak-96
2007-07-09 09:31
0

Nr1 åt på natten till ca 2,5 månad.

Nr2 åt på natten i ca 7 månader.

Nr3 åt på natten i ca 2 månader.

Nr 2 var en envis liten dam!!!Oskyldig I övrigt har jag haft tur. Men hon var inte särskillt besvärlig, vaknade, åt, somna om.

Gullan402
2007-07-14 03:00
0

Sova på nätterna? Vad är det? Äldsta flickan sov aldrig mer än högst en kvart i taget i ca 8 månader (om jag inte körde bil, så sov hon från det att jag startade i princip tills motorn stannade), o lilla flickan sov visserligen men ville ha mat fram till ungefär årsdagen minst 1 gång per natt ofta 2, samt att de tappade nappen etc. Nattvandrare har jag fortfarande…

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Carita
2007-07-16 15:21
0

Min kille började sova hela nätter när han fick eget rum vid 1 års ålder.

MissQuinn
2007-07-24 02:49
0

Hej på alla här…

Jag har 4 söner,den äldste nu 19,tvillingar 17 och minstingen 9 år.

Mina 3 äldsta barn sov hela nätter från dom var 3 veckor gamla.

jag kunde inte amma något av mina 4 barn pga att dom satte tungan upp i gommen (precis som jag när jag var bebis) men jag gav dom ändå bröstmjölk i ca 1-2 månader med hjälp av bröstpump. Dom käka var 4:e timme och sen sov dom gott. har alltid rapat dom 1-2 ggr under matning med nappflaska,så dom inte skulle ha ont i magen av en massa luft. var väldigt noga med flödet genom nappen på flaskan oxå,så det inte rann för snabbt. Funkat kanon. Minstingen satt jag uppe med på nätterna från han var ca 5 månader till han fyllde 2 år. Det var pga hans pappa som beordrade mig och sonen ut ur sovrummet när sonen vakna till och gnydde efter sin napp på natten,så jag fick ta upp han och gå i annat rum,så gubben fick sin rosa sömn.Sen blev det rutin för sonen att så skulle det vara! Jag var helt slut och den gubben har jag gjort mig av med för längesen!

MVH MQ 

mocchino
2007-07-24 13:05
0

Min lilla Elliott är snart 8mån och han brukar sova mellan 22-08 ungefär.. Oftast vaknar han en gång runt 3-5 men ibland flera gånger.

Jag har haft en väldans tur, har jag hört. När elliott var mindre sov han ungefär mellan 24-13 och vaknade 2-3 ggr om natten. En gång runt 2-3 och sedan en gång till runt 5-6 och sedan vid 8. Ibland vakna han sent lite "sent" där vid 2-3 så det vart vid 4 istället och då gick 5-6 matningen bort.. :)

Men redan från att han var nyfödd så sov han ungefär 4timmar i streck åt gången så sömn har man kunnat fått om man bara själv hade gått och lagt sig och inte hållt på med annat.. :P

#8 Vilken knäpp gubbe..  Skönt för dig att du blivit av med han.. ;P (inge illa menat)

// Nathalie

lisette
2007-07-24 13:52
0

#8 på pin kiv hade jag suttit kvar med barnet för att störa honom. ;)

#9 loke var likadan när han var "liten" ;). han sov fyra timmar, åt, somnade om osv…

natten till idag somnade han vid 21,30 och vi vaknade 6,30. helt underbart! men sedan han har börjat md att sova hela nätter så går han inte upp lika mkt. han väger nu 6480 gram.

Helleh
2007-07-30 15:02
0

Min dotter fick vatten på natten från 1 mån & det funkade suveränt. Hon sov hela natten utan problem. Annat är det med min son.. Han är vaken nästan exakt 12 timmar. Han vaknar oftast ca 2 ggr per natt, men sover ca 4-6 timmar i sträck. Dock sov han hela natten från 21.30 till ca 5 härom natten :)

Helleh
2007-07-30 15:04
0

Han är däremot seg på att sova dagtid.. Antingen får jag sova med honom i min säng eller så är det promenad i vagnen som gäller.