Tvättmedel
Spinner vidare på tråden om barnoljor och hur det påverkar huden. En annan produkt som vi måste använda till våra barn är ju tvättmedel till kläderna.
Frågan är: Vilket tvättmedel och ev. sköljmedel använder ni till barnkläderna?
Jag tvättar barnkläderna separat och använder allergivänliga tvättmedel tex. Grumme tvättsåpa (parfymfri) eller Neutral.
Använder aldrig sköljmedel.
Oparfymerad VIA eller vad som nu finns på extrapris och oparfymerat sköljmedel.

Ajax tvättmedel. Skona eller Softlan sköljmedel.

Som #3
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Jag använder sen en tid tillbaka Grummes tvättsåpa med bomullsolja i, som ger en viss sköljmedelseffekt. Har funkat jättebra för oss!
jag har tvättat sonens kläder i samma som mina egna,, dels är de ju lukten han känner igen,, o man märker ganska så snart om de tål de eller inte,, fick för mig en gång att byta tvättmedel till ett mildare för hans skull,, men jösses hela ungen var prickig,, bytte tillbaka till de vanliga,, o dom försvann,,
använder ariel. samt soflan den blå,,

jag började med att tvätta lokes kläder separat, men det var ju miljöförstöring bara det. fyllde inte upp en tredjedel av maskinen ens.
så vi tvättar hans kläder etc i samma tvättmedel som vårt och det fungerar bra.

Vad duktiga ni är…
Jag blir stålt att läsa att ni använder parfymfri och naturvänligt.
Så långt fungerar det men sedan kan ni smörja in både er och barnen med mineralolje produkter som innehåller en massa tungmetaller som i längden gör att vi får den ena efter den andra allergin… Jag har alltid använt parfymfri och naturvänligt tvätt medel , men jag måste erkänna även jag har smörjat mina barn med mineralolje produkter helt i oförstånd och ovetskap… men det skulle inte hända i dag … Mina barn har fått mat allergier av alla tungmetaller ´som dom har fått både i sig och på sig… Vill bara varna och upplysa risken sen är det upp till alla att göra som man själv vill…
Ha en bra dag
Jag använder Skona parfymfri flytande tvättmedel + skölj, pga dottern varit känslig med böjveckseksem mm. Det är milt och bra både för hud och kläder. Behåller även svart färg på kläder. Vi överdoserar ofta tvättmedel och då kan det bli kvar i maskin och på kläder som kan irritera. Det behövs inte så stor mängd tänk på det.Hör ofta kunder som klagar att det blir vita märken på plaggen, om man frågar vad de har för tvättmedel är det ofta pulver och de har tagit alldeles för mycket. Jag har provat många sorts tvättmedel, men jag tycker att Skona flytande är absolut det bästa.Det är även svanmärkt. Vi har en tvättmaskin som har extra skölj, den använder jag till underkläder och sådant som vi har nära huden. Alla energispar program sköljer alldeles för dåligt, det blir för lite vatten i maskinen.
#8,, Men ärligt.. så är de ju bara så att man kan inte akta sina barn från allt,, med en viss vetskap kan man ju tänka sig för men innan man vet,, tror jag att man gör de som är bäst för barnen,, o även sig själv,, sen tror jag lite på den att man ska inte akta barnen så mycket för de naturliga vi vuxna använder,, så som tvättmedel,, sköljmedel . duschcream osv,, utan saker o ting märks tids nog,, man måste få ha sina barn så naturliga som möjligt, tillsammans i det liv man själv lever,, sen kan jag hålla med om oljan,, att vet man om vad som finns i oljan,, så ska man ju inte utmana ödet,,

#11 Tack det är precis det jag menar…nu vet ni vad det inne håller i baby produkter det som vi alla tror att är helt ofarligt efter som det är för barn är rena giftet att sätta på dom… Det är precis det jag vill ha fram att vi skall ha våra barn så naturliga som möjligt för att undvika allergier i vuxen ålder
Det behöver ju inte bero på att man besitter någon form av dubbelmoral att man använder oparfymerat tvätt- och sköljmedel samtidigt som man använder barnolja… Det kan ju också bero på att man tvättar sina egna kläder i samma tvättmedel och inte gillar parfymerat tvättmedel. Djupare än så behöver det ju inte vara…
Men jag uppskattar din omtanke och information, tro inte annat!

#13 Tack jag hoppas att flera tar det till sig
och funderar en extra gång innan….
Jag använder mig av Skonas tvättmedel för de flesta andra får min dotter prickar av. Sköljmedel är hon, konstigt nog, inte alls allergisk mot, där använder jag mig av det med extrapris på! ;)
#8 Finns det dokumenterat nånstans att det skulle ha med det att göra?
Jag tvättar våra kläder i Via:s tvättmedel o har comfort s sköljmedel. Våra barn har aldrig reagerat på ngt medel så har inte behövt fundera på det.

När de är riktigt små så har jag brukat använda…öh…..de vita paketen med en liten grön groda på….