Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1386 ggr
Soleii
10/9/18, 10:08 PM

1-månadsbebis somnar inte

Hej! Jag har en kille på 1 månad som har börjat bete sig så konstigt med sömnen. Vi går och vaggar och vaggar och vaggar. Slutar vi blir han asförbannad och det märks ändå om han är trött. Han kan somna till i famnen och ligga med ögon som är nästan helt stängda, för att helt plötsligt slå upp dem stort. Eller så somnar han till i fem minuter och vaknar sen. Ikväll har han sovit totalr 30 min sedan kl 15, uppdelat på sådana mini-sovpass. Fattar inte varför det är så svårt att somna honom? Han verkar liksom kämpa emot. Han måste ju vara trött? Snälla hjälp, våra ryggar och armar är helt förstörda :(

Annons:
HC Design
10/9/18, 10:34 PM
#1

Kan det möjligtvis vara kolik? 😏

Soleii
10/9/18, 10:41 PM
#2

Jag tror inte han uppfyller kriterierna för kolik, och han kan ändå ligga tyst i famnen och titta om vi går och vaggar. Men försöker vi sätta oss eller sluta vagga så blir han väldigt upprörd. Och som sagt, just att han verkar kämpa emot sömnen så. Vår äldsta var också en aktiv bebis som var vaken mycket men aldrig såhär… blir helt knäckt!

HC Design
10/9/18, 10:50 PM
#3

Förstår att det är jobbigt :( Nej det kan säkert vara ngt helt annat, har haft två kolikbarn så det var det första som dök upp i mitt huvud. Nu är det 20 år sedan mina var små men BVC finns väl fortfarande att söka hjälp hos? Hoppas det löser sig och att han snart sover gott 😴 hela natten ;)

Sarah
10/10/18, 8:52 AM
#4

Börja med att köpa en bra sele eller sjal så ni avlastar rygg och armar.

Soleii
10/10/18, 9:47 AM
#5

#3 förstår det, kan inte föreställa mig hur det måste vara att ha kolikbarn, så tufft :( Har bvc-tid nästa vecka så skavta upp det då. Hehe tack, jag hoppas också ;)

Soleii
10/10/18, 9:49 AM
#6

#4 har både sele och sjal, han avskyr båda. Kan somna en stund i sjalen men vaknar tvärarg (för varm, gissar jag). Har dessutom burit så mycket så på kvällarna orkar inte min rygg mer 😢

Annons:
Sarah
10/10/18, 11:37 AM
#7

#6 aha. Men det låter som att du bär fel eller inte har en tillräckligt bra sele om du blir så trött i ryggen. Typ ergobaby sele bär du på höften och det finns sommarsele som inte ska bli så varm. Min enmånaders föredrar min babybjörn one framför ergobabyn jag lånat så nu använder jag bara babybjörnen. Bärs oxå på höften men lite svårare att få till det rätt.

Mara-Bell
10/10/18, 8:30 PM
#8

Vår dotter sov inte mycket som liten, men då jag har problem med ryggen började vi aldrig bära henne mycket, så hon vande sig aldrig vid det. Något vi däremot använde redan från första dagen och som vår dotter lärde sig att älska fram tills hon blev för stor, och det är en babybjörn babysitter. Den har ett väldigt lutande läge för de små, och en skönt gung. Redan vid tre månader kunde hon själv ta fart i den, och hon sov många av sina sovpass i den babysittern.

tlover
10/14/18, 3:23 PM
#9

Hungrig? Når vår dotter var liten (förvisso lite yngre) åt hon 1 gång/h dygnet runt och det är svårt att sova när man är hungrig

l'm back

Upp till toppen
Annons: