2017-05-30 08:37 #0 av: tlover

Jag har fått för mig att barn som äter "vuxenmat" äter bättre, mer varierat och är mindre kräsen. Men jag vet inte om det bara är för att dom som serverar "vuxenmat" är snabbare att säga det eller om det faktiskt är så.

Med "barnmat" menar jag mat som tex pannkakor, korv, fiskpinnar, köttfärssås, köttbullar, kokta morötter, minimorötter, majskrokar, smoothie osv

Med "vuxenmat" menar jag tex sill och potatis, sushi, stark mat, bönor, grytor, kokt/stekt fisk osv (Vuxenmaten kan vara mixad och viss mat utesluten för riktigt små barn)

Såklart kan man äta "barnmat" då och då även om man äter vuxenmat och vice versa men jag menar på det man äter mest.
Man behöver såklart inte heller äta allt under "vuxenmat" även om man äter "vuxenmat" (det finns lite för vegetarianer bland exemplen tex) utan det är mer för att visa vilken slags typ av mat jag menar.

När jag menar att barnet äter bra, dåligt eller ibland bra/ibland dåligt så är det också generellt. Alla har vi ju någon dag då vi äter dåligt även om vi vanligtvis äter bra och vice versa. Ibland bra, ibland dåligt är närmast 50/50 alltså

Edit om ni har flera barn och alla äter olika så kan ni svara under annat. annars om dom äter ganska lika kan ni tänka att det står "mina barn" istället för "mitt"