Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 1034 ggr
flocken
12/10/19, 8:03 AM

7 åring äter inte

Vår yngsta har alltid haft problem med mat. Även som bebis. Perioder äter han ok. Men just nu äter han ingenting. Han är blek, får raseriutbrott. Ligger på golvet o bara skriker gråter. Senast nu på morgonen för att han inte kunde ta av sig byxorna. Knäppte inte upp dom först. Fick knappt på sig ytterkläderna. Han har ingen ork. I söndags tog vi hem pizza. Det brukar han äta. Men nej. Vad ska vi göra? Man ser hans revben, nyckelben osv. Har gått ner i vikt. Börja om från början? Bebismat? Bara en sak?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
MonicaLagerquist
12/10/19, 8:15 AM
#1

Ta kontakt med vården.Vår son var lika dan när han var liten. Gravt underviktig och åt inte.När han var sex år sattes det sond och vi sondmatade honom.Han måste sitta med vid bordet när vi åt men behövde inte äta.Sen fick han börja i en dagisgrupp och äta lunch där.Det släppte efter lång tid.Han är nu vuxen och äter men är väldigt kräsen vad han äter.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
12/10/19, 8:25 AM
#2

OM han äter, funkar magen som vanligt då? Min kompis tös med glutenintolerans gjorde ungefär på samma sätt, både med själva ätandet och beteendet. Ta nu inte det här på fel sätt och jag tycker definitivt inte att man ska jämföra barn och hundar hur som helst men spontant tänker jag på illamående/sur mage/problem med halsen etc - det är ofta det som är orsaken om en hund beter sig liknande. (Fast det vet du förstås.) Annars finns det ju en del lite knepiga diagnoser, en del som inte är relaterade till magen överhuvudtaget. Jag håller med Monica, ta kontakt med vården och se till att få en ordentlig genomgång, både vad gäller mag- tarmsystemet och andra bitar, tex hormoner.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

molam
12/10/19, 8:26 AM
#3

Lillasyster har selektiv ätstörning, i perioder äter hon inget alls och när hon völ äter är det inte mycket, Det som brukar få hon att äta är att alltid ha nått av det lilla hon äter hemma, och se till att hon får äta vad hon än känner för.
Men be vården kanske kolla upp möjligheten på selektiv ätstörning.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

flocken
12/10/19, 8:39 AM
#4

Jag fick tips av en lärare att ge näringsdryck. Magen är det inga problem med. Vi har hela familjen IBS mage. Men han går på toa som han ska. Får ringa vc o be de kolla upp han. Vår äldsta son har ist problem att han äter för mkt o med det övervikt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

mollyt
12/18/19, 7:23 PM
#5

Finns grupper på till exempel Facebook för föräldrar till barn med selektiv ätstörning - där kanske ni kan få hjälp och stöd? Annars skulle jag också be om en utredning för att uteslut något bakomliggande.

Upp till toppen
Annons: