Annons:
Etikett05-barn-6-12-år
Läst 1718 ggr
Aasi1
11/3/19, 6:45 PM

Min dotter har fått finnar

Min dotter har börjat få ganska mycket finnar i ansiktet. Jag märker att hon skäms och tycker det är jobbigt. Hur ska jag hjälpa henne på bästa sätt. Vi har precis varit på apotek och köpt lite hudvård till henne. Har ni andra bra tips? Odsen ser inte goda ut då min man haft stora problem med finnar vilket slutade att han gick på roaccutan. Jag vill göra allt för att hjälpa henne så att hon inte ska komma dit.

Annons:
Åsa S
11/3/19, 8:12 PM
#1

Aleppotvål med hög halt lagerbärsolja gärna 30-40% brukar lugna ner hud med akne, eksem, psoriasis utan att huden blir utsatt för några kemikalier. 

Hade akne själv som ung och fick återfall i förklimakteriet kan säga att inget jag testade på apoteket som ung hade nån effekt alls egentligen min akne var hormonell, aleppotvålen lugnade när jag fick återfall men som sagt det var hormonerna som styrde så det går nog inte ta bort nån sån akne med hudvårdsprodukter. En del kvinnor blir hjälpta av p-piller men det kan ju ge andra biverkningar så inget jag ville ta + din dotter är kanske fortfarande för ung för sånt

Sindri
11/3/19, 8:12 PM
#2

Finnar är verkligen inte roligt och jag som ändå hade rätt lite minns hur fruktansvärt det var. När man såg sig i spegeln var det det absolut enda man såg!

Det är svårt att ge råd om finnar för de kan vara så olika och komma av olika anledningar för olika personer.
Vad jag kan se på ett av mina barn som fortfarande har finnar (över 20), så märks det rätt väl när han sovit dåligt, ätit (det jag anser vara) dålig kost, och inte varit ute och rört på sig.

Socker (och allt som innehåller socker eller snabba kolhydrater) är förödande för huden. Det blir inflammation i huden.
Man skall också vara väldigt noga med vad man har på huden, många produkter bara förvärrar problemen. Inte ens fast man köper på apotek har man någon garanti.

Jag tycker du skall kolla innehållet väldigt noga. På Shenet kan du lära dig om olika ingredienser.

Herveaux
11/3/19, 8:24 PM
#3

Personligen märker jag klar förbättring i hyn när jag undviker/minimerar socker och mejeri i kosten.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Niklas
11/7/19, 12:31 PM
#4

Mindre socker och mindre mat med vetemjöl.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tassen94
11/11/19, 9:37 AM
#5

Det finns en hel del poddar om hormonhälsa och menscykeln. Mycket går att åtgärda med kost om inte hudvårdsprodukter fungerar :)

Upp till toppen
Annons: