Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 536 ggr
Rwawr
2019-09-06 19:17

Namnlappar

~ Vilka namnlappar är de BÄSTA enligt er och varför just de? ~ Jag har tidigare beställt från namnlappar.se (filur namnlappar) och fortsatte för att sonen lärde sig mönstret och ville sedan inte byta. Nu har han dock varit hemma ett antal månader och ska börja förskolan igen så tänkte ta chansen och prova något annat, för de jag använde lossnade alldeles för lätt och hamnade ÖVERALLT, speciellt tvättmaskinen. Kanske alla är så, Vad vet jag. Tips och råd tack! 💕

Annons:
mollyt
2019-09-07 19:40
#1

Men vad konstigt - vi har också filur namnlappar och de sitter som berget! 😳 trotts tvättmaskin och diskmaskin …

Bjallstal
2019-09-07 20:20
#2

Newbie på det. Men är hur stor skillnad är det på dem man stryker på och de man bara klistrar?

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Emmmm
2019-09-07 21:10
#3

Vi har också filur som man klistrar på och de lossnar inte oavsett vad man gör… sitter nästan för hårt!

Rwawr
2019-09-08 06:55
#4

På skor, flaskor och ryggsäckar sitter de bra kan jag erkänna. Men på kläder fick jag sätta en ny efter varje tvätt och tvättmaskinen var full av den. Nu har vi eget hus och avlopp och är inte så sugen på att förstöra det med lappar 😂

Eda
2019-09-09 18:37
#5

I min blogg har jag ett inlägg  om Märkning av  kläderhttps://textilochtips.wordpress.com/2013/02/14/markning-av-klader/  
där har jag bl.a. skrivit om Filur stryklappar och klisterlappar som har olika egenskaper. Jag har också skrivit om vävda band och annan märkning. 

===

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Mara-Bell
2019-09-11 21:44
#6

Vi använder filur namnlagar på allt från plastgrejer till kläder, och har inte haft en enda lapp som lossnat under de två år vi använt dem. Vi har de man klistrar på. Har till och med märkt upp dotterns trosor, och de tvättas ju rätt ofta.

Annons:
Surpan
2019-09-16 17:23
#7

Vi har också filur namnlappar och de har bara lossnat en gång, när jag satte en direkt på trikåtyget på insidan av en mössa som sen fick en omgång i tvättmaskinen. Vi sätter dom annars nästan alltid på lappen i nacken på kläderna och de sitter som berget! Ibland sätter vi de på tvättrådslappen. Även på insidan av skor, vattenflaska, ryggsäck, pulka. Sitter verkligen stenhårt.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: