Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 659 ggr
Rwawr
2019-07-16 16:50

Babyvakt

Skulle vilja skaffa en babyvakt. Men alla jag kollar på har fått väldigt dåliga eller inga recensioner. Därför vänder jag mig hit. Vilken babyvakt är mest prisvärd? Några sämre egenskaper? Vill inte betala flera tusen, jag misstänker att den inte kommer användas super mycket faktiskt.

Annons:
tlover
2019-07-16 17:07
#1

Det finns appar att ladda ner om du vill testa först. Men det kräver två telefoner

l'm back

Rwawr
2019-07-16 17:13
#2

#1: åh inte ens tänkt på det! Funkar det mellan telefon och iPad tro? Vet du isåfall någon tillförlitlig app?

tlover
2019-07-16 17:14
#3

#2 jag minns inte vad vi hade du får söka. Men vi hade två android

l'm back

Mara-Bell
2019-07-17 22:44
#4

Vi har testat två olika sorters babyvakter, en med kamera och en med bara ljud. Men det bästa alternativet som vi använder i vår husvagn är en vanlig kamera som kopplas upp med wi-fi och som sedan ansluts till telefonen via en app. Ingen babyvakt alls helt enkelt, men fungerar mycket bättre 😉 Kan tillägga att de babyvakter vi testat har kostat 400-800kr, så vet inte hur de för ett par tusen fungerar. Wi-fi kameran köpte vi på rusta för ca 250kr när de hade det på kampanj.

Rwawr
2019-07-18 08:14
#5

#4 Tack för tipset! Kollade oxå på just samma prisklass.. Trist att köpa nåt som kanske inte fungerar som man vill de få gånger de ska användas.

Sava
2019-07-20 19:57
#6

Vi har en Philips, kostade 600 kronor någonting på rea. Den har funkat bra:-) Har inte använts den mer än ett par gånger på tre år men ändå underlättat de få gångerna och absolut inget att klaga på själva apparaten:-)

Annons:
mollyt
2019-07-22 10:03
#7

Vi har en övervakningskamera från D-Link som har night vision = kan visa en tydlig bild även om det är mörkt. SÅ SJUKT BRA! Jag använder den till jättemycket grejer för att ha koll på barnen när jag är utom synhåll. Har den till lillebror varje kväll/natt så jag ser om han drömmer eller är vaken, - om jag behöver skynda dit eller om han är på väg att somna om själv. Men även till storasyster om hon tex leker i ett annat rum (om hon leker i badrummet medan jag nattar lillebror eller lagar mat osv). Kameran ansluter sig till wi-fi och jag kan se via app eller hemsida. Supernöjd!

SuperLimm
2019-08-06 23:00
#8

Vi köpte en på biltema. Funkar bra. Bara med ljud, ingen bild då vi inte känt något behov för det.

Mvh Linn

[Devya]
2019-08-21 14:31
#9

Vi har en Philips Avent och den är helt underbar. Jättebra kamera i mörkret och superbra ljud. Vi är så otroligt nöjda med vår.

Det finns även en hel del barnlåtar på den. Den går inte koppla till nätet då jag och min man absolut inte ville ha en sådan efter att ha hört några få horror stories om sådana. 🤔

[Devya]
2019-08-21 14:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här är en bild på vår. Tycker det är jättefint att den även anger rumstemperaturen.

Upp till toppen
Annons: