Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 563 ggr
Fridaaaa
2019-07-06 10:26

Magen

Hur had eni gått vidare med det? Sonen har alltid haft lätt för att bli förstoppad. Han går just nu från att vara lös, och bajsa flera gånger på en dag till att inte bajsa på ett par dagar. BVC säger bara att så länge han inte har besvär så har de inte råd. Känner att jag inte riktigt får respons där. Han skiftar liksom från dag till dag, man kan inte förutspå hur det ska bli. En dag kan han bajsa löst 5 gånger på en dag, sedan stopp några dagar tex. Skiftar kraftigt Han är snart 1,5 år. Vart vänder man sig?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
oh-la
2019-07-06 12:10
#1

Har han andra problem? Jag menar då om han har ont, är ledsen, orolig? Mår han dåligt av förstoppningen, svårt att bajsa och det som kommer bara är hårt och han måste krysta mycket för att detalj komma ut, kanske blir ledsen och orolig?

Fridaaaa
2019-07-06 13:01
#2

#1 Nej inget. Inte mer än sömnen ibland men är ju så i perioder ändå.

Nej skrev det i inlägget, är därför BVC inte har några råd, för det inte märks på honom. Mer än att han får ta i rejält när han ska få ut det men gråter inte eller liknande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mollyt
2019-07-06 19:11
#3

Om han inte har besvär av det så skulle jag inte göra något åt det. Jag har två barn - ett äldre och ett yngre än ditt - och där varierar det också med bajs varje dag till ibland dagars mellanrum. Jag brukar reglera med vad vi äter till exempel om det inte kommit bajs på några dagar så undviker vi att ära pasta, mejeri, vitt bröd osv medan jag uppmuntrar formad frukt, bruna bananer och lockar med vatten med isbitar för att få i mer vätska. Då brukar magen haka på.

Upp till toppen
Annons: