Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 610 ggr
Fridaaaa
7/4/19, 6:34 PM

Hur bemöter man det?

Sonen har kommit in i nypa/slåss-period. Drar i håret.
Han är 16 månader.

Hur hade ni bemött det? Är på mig främst, sällan på sin pappa.
Han bor mestadels hos mig (vi är särbo just nu).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Sarah
7/4/19, 9:20 PM
#1

Flytta undan handen, flytta dig lite så han inte kommer åt om det behövs. Säg typ ajaj. Lugnt och mjukt och ta bort möjligheten att fortsätta.

[Thiah]
7/4/19, 9:42 PM
#2

Jag börjar säga aj lugnt och mjukt och tar bort hans hand, sen eskalerar jag rösten , flyttar lite på mig och helt ärligt så fortsätter han sen (min yngsta skrattar bara) så får han komma ner från soffan/sängen. Då brukar han bli arg, få ett utbrott men när jag upprepar samma saker brukar han lugna sig och kunna komma tillbaka upp i soffan. Min 1.5 åring förstår mycket väl vad han gör vilket är väldigt frustrerande.

Fridaaaa
7/5/19, 7:53 AM
#3

Jag brukar ta bort han, men det tycker han bara är roligare, även när jag tar bort händerna :/ Är det som är det frustrerande

#2 Ja han vet mycket väl också

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carrosh
7/6/19, 9:29 AM
#4

Har också lyft undan, gått iväg själv, duckat, tagit bort handen. Och så har jag sagt att jag blir ledsen och visar hur hon får göra istället. Det sista är viktigt också, att visa alternativ. Att det nyps och dras har nog mkt att göra med frustration, något de vill säga men eftersom de inte riktigt har Språket än så kan de inte riktigt uttrycka det, utan det mynnar ut i frustrationsnyp o slag osv.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fridaaaa
7/6/19, 9:33 AM
#5

Jo jag vet varför de gör det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mollyt
7/6/19, 7:07 PM
#6

Jag tycker att det är mer effektivt att jag flyttar på mig än att försöka flytta bort barnet. Men en 1,5åring är ju väldigt liten fortfarande men visst är ”ajaj” kanske bra för att försöka vara mer tydlig att det inte uppskattas.

Annons:
Upp till toppen
Annons: