Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1388 ggr
Bjallstal
5/15/19, 9:58 PM

Babykläder - passform

Hej! Någon som har tips på kedja eller märke som har bebiskläder som är lite smalare i modellen? Allt sitter som säckar på min tremånaders. Hon följer viktkurvan precis men är lång för sin ålder. Framförallt blir allt som passar i armar ocj om kroppen på tok för kort i benen. Hade varit kul med kläder där vi inte behöver rulla upp armarna och ha mycket tyg runt kroppen för att de inte ska sluta mott på vaden/under knäna. Nu kör vi allt från 56-68 i storlekar

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Tassen94
5/16/19, 9:20 AM
#1

Jag tycker Lindex kläder är smala, speciellt omlottbodysarna, men kanske inte det du är ute efter?

Bjallstal
5/16/19, 10:24 AM
#2

Jo precis sådana tips. Har bara pyjamasar därifrån och dem har hon inte växt i än 😊 ska absolut kolla upp det. Har fått 97% av alla barnkläder typ så har inte handlat mycket själv alls. Därav har jag dålig koll

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Tassen94
5/16/19, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ja men då rekommenderar jag lindex. Dem har knappar så bebisarna kan växa lite i bodysarna eller också då passa långa bebisar :)

Bjallstal
5/16/19, 8:21 PM
#4

Super tack! Pyjamas mässigt är det typ ICAs som passar bra 😂

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

soundtrack
5/18/19, 6:23 AM
#5

Håller med om Lindex. Name it har jag tyckt varit långsmala i modellen. H&M har en del modeller som är väldigt smala. Undvik kappahl och Åhléns.

Bjallstal
5/18/19, 9:25 PM
#6

Ja, kappahls newbie går bara med klänningar tyvärr. Polarn verkar fungera hyggligt, i alla fall sweatshirt overallerna ocj den pyjamasen jag fått. Svårt när jag helst bara har pyjamasar och onsies som är bekvämt och skönt på när vi bara är hemma

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Ceciliaolucifer
5/20/19, 2:28 AM
#7

Åhléns märke Minimarket är smala i strl och Mini rodini! :) var glad att du kan köpa kläder i butik och vika upp. Jag fick sy egna byxor till min äldsta son för att han var stor för att vara bebis.

Fridaaaa
6/11/19, 12:57 PM
#8

Zara tycker jag är små och smala, för alltid ta typ 2 storlekar större

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: