Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 594 ggr
strobii
4/14/19, 11:11 PM

klädsel dop

visste inte i vilket forum jag skulle skriva men prövar här :) 

hur är det med klädregler när det gäller dop? är det helt förbjudet att klä sig svart?
min stil är väldigt mörk så någon ´fin ljus sommarklänning´ är inte ens något jag äger haha, och skulle inte heller vara bekväm i. det jag funderat på nu är en volangkjol  som förvisso har svart botten, men också har många små blommor i rosa och grönt över hela tyget. till ett svart linne (det har lite spets så det är inte ett vanligt basic-linne) och en midjekort svart sidenjacka. 
kjolen är med andra ord inte helt svart. men jag vet som sagt inte vilka regler det är nuförtiden? om det fortfarande är lika strängt eller om sånt där har förändrats?

Annons:
Vixxen
4/15/19, 12:13 AM
#1

Kan du inte ta ett vitt linne istället? För att bryta av det svarta lite.

blorp
4/15/19, 7:38 AM
#2

Jag tror inte att så många bryr sig nu för tiden men jag skulle personligen inte ha på mig något helsvart på varken ett dop eller bröllop. Men jag tycker att det är okej om det är ett plagg med lite svarta detaljer och precis som föregående säger så kanske du kan ha ett linne i någon annan färg?

mollyt
4/15/19, 7:48 PM
#3

Jag skulle fråga de som håller i dopet! Helt klart enklaste sättet. Ta en bild på vad du vill ha på dig och visa dem och fråga om det är okej.

Upp till toppen
Annons: