Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 552 ggr
Tassen94
4/7/19, 8:14 PM

Bärsele Ergobaby Orginal

Köpte hem en Ergobaby Orginal bärsele med spädbarnsilägg för att testa med min 7 veckors bebis. Har lyckats lista ut hur vi sätter i honom och knäpper selen, men efter en stund så tycker jag bebis lutar åt ena sidan, så han hamnar alltså snett. Någon som är bra på bärselar och vet om vi gör nåt fel? Spänner vi selen för löst? Om vi drar åt mer så känns det inte som han får C-formen i ryggen. Jag trivs jättebrs med trikåsjalen, det gör däremot inte sambon som gärna vill få till selen :)

Annons:
mollyt
4/15/19, 7:32 PM
#1

Jag är dessvärre en sjalperson så ät begränsad i kunskap om selar. Lutar hela sonen åt sidan i selen? Om ni vrider upp bäckenet på honom kan det hjälpa c-kurvan och så kanske ni kan spänna mer ändå? Vad är det sambon inte gillar med sjalen?

Tassen94
4/16/19, 1:00 PM
#2

#1 Ja vi har lyckats få till selen bra nu och den funkar kanon! Han får ont i både rygg och axlar av sjalen säger han! Det får inte jag och jag brukar hjälpa honom knyta, och vad jag kan se ser allt bra ut. Men det kan också vara att han tycker der ser för tjejigt ut tror jag, fast det vågar han inte säga haha ;) Men nu funkar selen jättebra som sagt :)

mollyt
4/16/19, 7:49 PM
#3

Vad bra att ni fått det att fungera!

Upp till toppen
Annons: