Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1118 ggr
Bjallstal
2019-03-25 23:05

Bröstpump

Amningen räcker inte riktigt till längre så får just nu komplettera med ersättning. Tänkte införskaffa en bröstpump för att öka eller i alla fall bibehålla mjölkproduktionen då aningen fungerar bra i övrigt och bebi bara är fem veckor. Men vilken djungel det är. Har ni några tips om bra pumpar? Måste det vara en elektrisk eller räcker det med en manuell när jag inte ska pumpa alla mål till henne?

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Ceciliaolucifer
2019-03-26 08:15
#1

Vad har du för flaskor? Köp samma märke på pumpen som du har på flaskorna. Det blir smart förvaring också :) Manuell är bra för den kan du ta med överallt. Jag har en elektrisk och en manuell och tycker dom kompletterar varandra bra

Bjallstal
2019-03-26 09:17
#2

Har olika flaskor så det spelar ingen roll. Fått olika av mvc och i boxar.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

jackiejohn
2019-03-26 12:17
#3

Jag har medela bröstpump manuell, jag har haft sånt överflöd med mat så då har det varit perfekt att kunna pumpa ut och stoppa i frysen/kylen så pappa kan mata. När jag helpumpade (äldsta barnet sondmatades i 1,5månad) så hade jag elektrisk, men för att bara stödpumpa så jag jag aldrig känt behov av en elektrisk utan då duger manuell mer än väl. Mina barn har bara tagit MAM och esska flaskor men jag har haft medelapump och den pumpen kan jag varmt rekommendera, köpte min på Apotea.se

LaSadie
2019-03-26 12:26
#4

Använde bara Medela elektriska bröstpump men var väldigt nöjd med den

Tassen94
2019-03-26 14:57
#5

Jag hade en Philips Avent manuell pump och den var jag missnöjd med! Den släppte vakumet helatiden. Sen köpte jag en Medela manuell och den var bättre, dock väldigt starkt vakum så jag fick ont. Men jag hade mjölkstockning också så troligen därför! Provade även elektrisk på BB och det var ju kanon :)

Bjallstal
2019-03-28 14:29
#6

Beställt en medela harmony, behöver jag elektrisk sen köper vi det. ersättning har hon fått i mam och twistshake flaskor(fått i boxar och av bästa vännen).

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Upp till toppen
Annons: