Annons:
Etikett10-amning
Läst 1186 ggr
Anonym
Anonym
2019-02-13 21:18

Sluta amma tips!

Måste sluta amma min 9 månaders och behöver hjälp. Det går jätte bra på dagarna då han äter jätte bra men problemet är när kvällen kommer det är då kriget börjar. Flaska vägrar han, napp vägrar han(har testat alla sorter, tro mig!) Alltså inget fungerar förutom mammas "napp" tuttar. Någon som sitter på ett bra tips?

Annons:
Sindri
2019-02-18 23:30
#1

Jag hoppas du inte "måste" för att BVC eller någon annan tycker det.
Men det finns inget annat än hårda bud som gäller om du verkligen måste.

Du får helt enkelt inte vara hemma när det är läggdags. Det blir ett väldigt drama, men efter några kvällar går det säkert över. Eller så får du hitta på något annat sätt att lösa det du behöver lösa.

mollyt
2019-02-21 20:55
#2

#1 klart att hon kan vara hemma! Vilket dumt utlåtande! Jag var den som nattade till 100% så länge jag ammade till söms och därför tog jag även 100% av nattningarna när vi skulle sluta amma, jag tyckte det var självklart att inte ta bort både tryggheten med mamma och Amning på samma gång. Sen kunde pappan börja natta han med efter någon vecka.

Sindri
2019-02-22 00:37
#3

#2 av: mollyt
Det kanske inte ankommer på dig att avgöra om det är ett dumt utlåtande eller inte. Om barnet skriker sig till bröstet varje kväll, så blir det väldigt jobbigt för alla parter.
Vi hade ett barn som inte ville sova, som vaknade stup i kvarten hela nätterna. Det var inte för att få bröstet, vi vet faktiskt inte varför. Så var vi borta hos grannen en kväll och farfar skulle lägga. Vi var beredda att störta hem vilken sekund som helst, men det var inga problem. Barnet var glatt, lade sig fint och sov hela natten för första gången i sitt 8-månadersliv!

Du kan ge förslag utifrån det som funkar för dig, jag ger förslag utifrån det som funkade för oss. Alla barn är olika och det viktigaste är väl att man får en lösning, inte hur, eller?

TS är ju förtvivlad och kommer inte undan, då är det väl bättre att pröva gå ut, barnet kanske gör som vårt, bryr sig inte när inte mamma är där. Det kanske inte går, men skadar inte att prova.

mollyt
2019-02-22 11:28
#4

”Du får helt enkelt inte vara hemma när det är läggdags.” är en uppmaning om att lämna barnet - inte ett tips om vad som fungerade för er.

Upp till toppen
Annons: