Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 3535 ggr
labradoodle
2018-12-27 13:40

1,5-åring himlar med ögonen

Vår son på 18 månader himlar med ögonen, varje dag. Han rullar ögonen bakåt och/eller åt sidan medan han vänder huvudet bortåt. Eller så blinkar han frekvent och tittar upp i luften. Det varar väl ungefär 2-3 sekunder.

Ibland ler han samtidigt/efteråt han gjort så med ögonen, och verkar medveten om det han gjorde, men ibland inte. Senast igår när han lekte själv med bilar på golvet eller tittade i en bok så gjorde han så…

Det började för ett par månader sedan när han blev lite blyg mot folk. Ibland gjorde han även så mot mig och sin pappa, och då kunde vi fnissa till lite eftersom vi tolkade som att han "flirtade" eller busade med oss. Men det har snabbt bytts ut mot en oro, och nu får jag bara ett hugg i hjärtat varje gång.

Jag tog upp det på BVC på 18-månaderskontrollen, men sköterskan menar att det säkert bara är något han fått för sig att göra. Vi har även nämnt det för en läkare förra veckan, då vi var på besök p.g.a. hans känsliga mage, men även hon sa att det antagligen är något de kommit på att man kan göra.

Men han himlar bara oftare för varje dag känns det som. Och jag kan inte sluta oroa mig. Vad tänker ni?

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Annons:
mollyt
2018-12-27 19:52
#1

Epilepsi hos katt kan te sig olika vet jag, en del vara stelnar till och får märklig blick medan andra (som min) får starka kramper. Det är väl vad jag tänkte på rent spontant… men det kan ju precis lika gärna (mer troligt) att han bara himlar med ögonen med vilje om han upptäckt hur man gör. Jag har själv aldrig sett ett barn göra det så tycker det är svårt att visualisera. Låt tiden gå och se om han slutar?

Surpan
2019-01-01 18:13
#2

Min son gjorde så jämt i den åldern. :) Han busade.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: