Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 730 ggr
tlover
2018-12-11 21:36

Hur göra med alla dessa teckningar?

Alltså, jag älskar när dottern ger oss bilder, vi börjar bara översvämmas av dom. Dessutom så har vi inte heller något bra system att spara dom så dom ligger lite varstans och "skräpar".

Hur gör man för att spara teckningar på ett praktiskt och platseffektivt sätt? Hur gör ni andra? Sparar ni alla?

l'm back

Annons:
Torparmor
2018-12-11 22:22
#1

Vi köpte Kasseby tittskåp på Ikea. Där finns plats för många teckningar bakom varandra. Sätt den nyaste längst fram och låt de tidigare flytta bakåt. Gallra när det börjar bli fullt.

Sätt upp tittskåpet på väggen så visar du att du uppskattar det hon gör


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

ThatPie
2018-12-11 22:46
#2

Min mamma skaffade en pärm till mig och min syster och satte in de teckningar som hade störst betydelse eller som hon gillade mest. Detta var dock när vi var lite äldre ~lågstadiet, även om de äldsta bilderna var från när vi var små. Vet dock inte hur hon gjorde innan dess. Men kan vara något kul att göra med teckningarna i framtiden :) är lättare att hålla koll ock skydda dem samt att det är mycket lättare att själv kunna bläddra igenom dem och se ens förändring.

Isalel
2018-12-11 23:02
#3

Nån tipsade en gång om att fotografera teckningarna och sammanställa sen i fotobok! Har inte gjort det själv men tyckte det lät väldigt bra, då har man teckningarna sparade men de slipper ”ligga å skräpa” :)

Garm
2018-12-12 14:36
#4

Finns en ram som heter Lilla Davinci och rymmer tydligen 50 teckningar.

Maria
2018-12-16 07:33
#5

Jag sparade sonens teckningar och rensade ut en aning när han blev äldre. Det var ju en väldans massa teckningar han inte gjort så mycket arbete med så att säga😉

Jag skrev alltid år och datum bakom vilket är roligt idag. Satte i plastfickor i en pärm.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2018-12-27 20:48
#6

Nu är mina barn 6 och 10 och jag har blivit mer osentimental med åren. Många teckningar tittar jag på och slänger direkt för det blir ohållbart att spara allt. Vissa teckningar åker upp på kylskåpet. En del fotograferas innan det slängs. De teckningar jag/vi vill spara läggs i en pappers/tidskriftssamlare som står lättillgängligt så det är enkelt att lägga ner teckningen där.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
SuperLimm
2019-01-12 22:30
#7

Min mamma sparade våra teckningar i en sån kartong för A4 kopieringspapper eller något. Sen fick vi dom kartongerna nu när vi är vuxna. Jag har fortfarande inte kollat i min, fick den väl för snart 10 år sen.

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: