Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 637 ggr
Anonym
Anonym
11/29/18, 2:22 PM

Ensamstående?

När folk säger att dem är ensamstående mamma har jag trott att det betyder att dem har barnen på heltid = pappan är inte delaktig i barnen liv/uppväxt av någon anledning.

Men fick idag lära mig att när folk har skilt sig och har delad vårdnad = har barnen varannan vecka, så kallas det också att dem är ensamstående mamma/pappa? 

Om delad vårdnad är ensamstående. Vad säger man då när man har barnen på heltid och inte delad vårdnad?

Annons:
Maria
11/29/18, 2:30 PM
#1

Det finns väl inga särskilda regler för vad som ingår i just begreppet. Man är ju ensamstående med barn fast bara varannan vecka resterande veckor är man ensamstående men man har ju fortfarande barn😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
11/29/18, 2:38 PM
#2

Jag har alltid tolkat "ensamstående" som att om inte både barnets föräldrar är i en relation så är man ensamstående. Oavsett om man har delad eller ensam vårdnad.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Surpan
11/30/18, 7:59 AM
#3

Jag har hört ordet ensamstående användas även om personer som bor själva utan barn. Men i mitt huvud så tänker jag att man är den enda föräldern om man är ensamstående.

/Surpan

Ria74
12/19/18, 6:21 PM
#4

För mig är ensamstående med barn både om man har barnen på heltid eller deltid. Har du ingen partner är du ensamstående oavsett om du har barn eller inte.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sarah
12/20/18, 9:09 AM
#5

Ordet har inte med barn att göra, det har med partner att göra. Finare ord för singel.

Upp till toppen
Annons: