Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 568 ggr
Rwawr
2018-11-28 17:49

Nappflaskor osv.

Vilket märke är det bästa vad gäller ex nappflaskor? Jag använde endast Mam till min son när han var liten, väntar nu nummer två och inser att det finns ett hav av flaskor. Så är nyfiken på vilka ni provat och föredrar, gärna om man testat flera.

Annons:
Ceciliaolucifer
2018-11-28 20:59
#1

Testade dr brown, aventa, twistshake och mam. Sistnämnda var bäst och även lättast att komplettera nya dinappar med! Dr Brown var svåra att hålla rena alla delar. Aventa tyckte inte sonen om. Twistshake läckte. Mam fungerade bäst, deras antikolik.

Sarah
2018-11-28 22:16
#2

Vi hade mam till stora dottern och jag och hon gillar dem. Nu har vi avent till lilla, bara för att vi fick ett gäng. Jag gillar dem inte, dottern äter men skulle kunna äta bättre så jag ska köpa mam till henne.

[BergThor]
2018-11-29 00:11
#3

Vi har Twistshake. Tycker dom är kanon! I början så provade vi verkligen alla flaskor och nappar som fanns. Olika märken, material, former.. Inget funkade. Tills dottern tillslut en dag vid 8 månader plötsligt bara accepterade flaskan och ersättningen. Det var med Twistshake, och hon äter det än idag (snart 2 år gammal). Förstår inte hur #1 menar med att MAM är enklast att komplettera med nya dinappar? Man kan hur enkelt som helst beställa nya dinappar, flaskor, extra pulverbehållare, vanliga nappar m.m. från Twistshakes hemsida som kommer raka vägen hem och ner i brevlådan. Dessutom så har ICA börjat sälja Twistshake nu också så man kan enkelt köpa ett tvåpack dinappar i samband med vanliga veckohandlingen. Superbra ju! Mitt råd dock är ju att testa er fram. Ta det som känns bäst för er, och vad som passar för bebis. Vissa barn sväljer mycket luft med vissa flaskor, andra gillar inte formen/känslan på dinappen osv.. Finns så många faktorer som spelar in, det är galet. Lycka till, och grattis till tvåan! <3 (Kom ihåg att detta är mina åsikter och behöver inte alls vara lika för andra. Jag slår ingen på fingrarna och kommer inte med pekpinnar. Jag berättar bara mina egna erfarenheter och tankar. Alla gör olika. Alla gör som man själv vill.)

Rwawr
2018-11-29 09:23
#4

Tack för alla svar 😊

Fridaaaa
2018-12-03 18:42
#5

Vi har MAM och är den vi är nöjd med :)
Även haft en ESSKA

Testat twistshake och en till men inte nöjda med dem

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Garm
2018-12-03 19:36
#6

Kör med MAMs antikolikflaskor och de funkar ypperligt.

Annons:
Rwawr
2018-12-04 09:42
#7

Blev positivt överraskad när jag såg att jag fått en Aventa flaska och en twistshake flaska i 2 babyboxar som jag hämtat ut! Perfekt om man känner att man behöver prova olika sen, Så slipper man köpa alla sorter! 😊

Upp till toppen
Annons: