Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 280 ggr
Surpan
11/19/18, 8:49 AM

Tandem-vagn

Vi väntar vår andra son i vår, och då hinner storebror precis ha fyllt 2 år om lillebror är punktlig. Vi har funderat lite på det här med syskonvagn och har väl kommit fram till att det vore smidigt att ha som alternativ till våra vanliga vagnar. Just nu har vi en duovagn (Britax Go Next) och en sulky (Kronan Sulky S).

Från början var jag fast besluten att vi skulle ha en dubbelvagn i bredd, men efter att ha letat länge nu så hittar vi ingen som passar oss. Den som kommer närmast är Kronan syskonvagn, men efter att ha läst flera recensioner om att den är relativt kort i sittdelen så blir jag osäker då storebror är hyfsat lång redan nu.

Så nu börjar vi kika lite på andra sorts vagnar. Vi vill absolut inte ha någon vagn där ena barnet sitter under eller snett bakom det andra, i stil med Phil&Teds vagnar. Däremot har vi börjat kika på olika tandem vagnar, i stil med Beemoo Premium syskonvagn. Jag gillar tanken på att de kan sitta mitt emot varandra och prata, och att man kan ha en liggdel utan att behöva trycka ner storebror under eller bakom. Tanken är att denna vagn i så fall skulle användas fram till bägge barn sitter framåtvända helt och då köpa någon enklare dubbelsulky om vi har ett behov då.

Är det någon som haft en tandemvagn, vad är er upplevelse?

/Surpan

Annons:
Upp till toppen
Annons: