Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 520 ggr
tlover
2018-11-15 07:58

Barnlåtar som hamnar på hjärnan, eller?

Jag märker numer att jag ofta går att nynnar på barnlåtar.

Idag är det "Baby shark" och igår var det "Nyss så träffa jag en krokodil". 

Hur är det för dig, får du massa barnlåtar på hjärnan

*Baby shark, du du du du du du, baby shark, du du du du du du*

l'm back

Annons:
Maria
2018-11-15 08:02
#1

Jag har ju passat lille barnbarnet en del och då sjungit mycket.

Nu kan jag ju bara "gamla" barnlåtar så typ "Mormors lilla kråka" "Mors lille Olle" osv.

Just Mormors lilla kråka (fast jag sjöng farmor😉) fastnade och var svår att få ut huvudet…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
2018-11-15 08:18
#2

Mitt barnbarn på snart tre år sjunger just nu på -Jag trodde änglarna fanns , fanns bara i himlen- med Kanferdrops- det låter så rart då hon sjunger. Själv nynnar jag gärna på  sånger från tex Emil i Lönneberga.-Du ska inte tro det blir sommar bla…Mvh/WL

flocken
2018-11-15 08:36
#3

#2 den låten älskar min 6 åring. Änglarna. Jag själv? Katten i hatten , servett mannen. De två sätter sig direkt i huvudet

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sarah
2018-11-15 10:16
#4

Ja gud… Just nu är det alfabetssången och jag gick in i en affär, sa goddag vad har ni här som rullar konstant

JazzBass
2018-11-19 09:50
#5

#1 - Prästens lilla kråka har vi alltid sjungit i vår släkt. 🙂 Barnen älskar att sitta i famnen i soffan när man sjunger den här sången medan man gungar lite fram och tillbaka med dem. När kråkan börjar slinka hit och dit gungar man lite extra mycket åt båda hållen, för att låta barnen ramla helt ner på soffan bredvid när kråkan slinker ner i diket. Jättekul! 

Vi lyssnar jättemycket på barnmusik hos oss, så jag har oftast nån sån på huvudet, mycket oftare än "vuxenmusik". På sistone har jag haft en sång på hjärnan med texten "…men cyklar som kör omkring, de hörs nästan ingenting, lite rassel och lite pling, lite rassel-rassel-rassel-rassel-rassel-rassel rassel och pling"  ♪♫  Minns inte vad den heter dock.

En storfavorit är hos oss är Arne Alligator och Djungeltrumman som gör otroligt fyndig, rolig och på alla vis bra barnmusik på finlandssvenska. Till Sveaborg från deras senaste skiva har snurrat väldigt mycket både i stereon och i huvudet hos precis alla i vår familj, liksom väldigt många av deras andra låtar. Utan blöja har jag alltid tyckt är rolig och har nynnat ofta på den. Samma med Pedro del Fjedro, och mästerverket Oj, vilket regn som är en riktig Beatles-ripoff. Som seriös amatörmusiker har jag en enorm respekt för bandets musik och den kreativitet som ligger bakom den. 🙂

Babblarna-CD:n har också varit väldigt omtyckt hos oss (också väldigt välgjord musik), liksom bl.a. skivorna i barnkammarböckerna, speciellt den silvriga.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Velinga1984
2018-11-19 18:26
#6

"Westerns hjälte Lucky Luke kommer på sin häst.. " samt Mora Träsks "höger arm fram, höger arm bak.."

Annons:
Sparven88
2018-11-20 21:38
#7

Bolibompa har någon serie som heter pappa på förskolan (tror jag är rätta namnet). Det introt är såå dåligt, men fastnar i huvudet på mig.. "barn och pappa byter med varandra. Pappa får gå på förskolan…" Annars går jag ofta och sjunger på introt till Brandman Sam, eller Greta Gris.

Carrosh
2018-11-22 19:28
#8

Har barnlåtar på hjärnan hela tiden - mest är det låtarna från babblarna, men även krokodil-sången fastnar titt som tätt.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: