Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 424 ggr
tlover
11/14/18, 9:06 PM

Flyttade du mycket som barn (och hur var det?)

Vi har varit tvungen att flytta ganska mycket och om det blir som vi vill så kommer vi flytta om ca 2 år igen.

Vi oroar oss däremot för att det ska påverka vår dotter negativt. Jag själv har knappt någon erfarenhet alls då jag som barn bara flyttade en gång sommaren mellan 6:an och 7:an och det var inom kommunen. Därför undrar jag om någon här flyttat mycket som barn och hur det påverkade er

l'm back

Annons:
Herveaux
11/14/18, 9:28 PM
#1

Jag flyttade mycket som barn. Bodde ca 1,5 - 2år på varje adress. 

Jag minns inte själva flyttarna som något negativt i sig, för mig var det anledningen till flyttandet som var det negativa. (Morsan träffade den ena vidriga karl´n efter den andra och när förhållandet kraschade var det dags att flytta för att kunna "börja om" och så träffade hon något nytt drägg och så samma visa igen…och igen…)

Har lilltjejen sagt eller på annat sätt visat att hon tycker det har varit jobbigt att flytta?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

tlover
11/14/18, 9:30 PM
#2

Hon säger att hon saknar sina kompisar och hon saknar att umgås med andra barn

l'm back

Sindri
11/14/18, 9:44 PM
#3

Jag flyttade mycket som barn (karriär). För mig som var blyg var det fruktansvärt att bli uppdragen med rötterna hela tiden. Vi kom också längre och längre bort från mormor och morfar som var min fasta punkt i tillvaron.

Det har gjort att vi inte flyttat själva när våra barn sagt att de inte vill.

tlover
11/14/18, 9:50 PM
#4

#3 hon får som tur är väldigt lätt nya kompisar och blir nästa flytt skulle hon komma närmare mor och farföräldrar (dvs hem för oss)

l'm back

flocken
11/15/18, 8:39 AM
#5

Flyttade mkt. Max 2 år på samma adress. Men inom samma område så bytte inte skola. Nu som vuxen vägrar jag flytta. Vet att i framtiden när barnen är stora ska vi bort från samhället

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Garm
11/15/18, 10:53 AM
#6

Flyttade mycket, bodde ungefär 2 år på samma adress. Bytte förskola och skola. Jag minns inte att det var något negativt för mig. Jag flyttade turligt nog många gånger så att jag kunde ha vidare kontakt med kompisar, men ibland flyttade vi längre. De gångerna blev det väl lite svårare med kompisbiten, men i det långa loppet fungerade det bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: