Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1139 ggr
Surpan
11/14/18, 7:54 AM

Kläder i lekparken för föräldrar

Jag börjar känna att jag inte riktigt vet hur jag ska klä mig när jag är ute med sonen och leker. Nu kanske det låter som att jag är en riktig stockholmare, som inte ens kan klä sig för utomhuslek, och det kan man ju tycka.

Just nu är jag gravid, men jag tänkte att till nästa år ska jag köpa mig ett par fritidsbyxor. Sen behöver jag ett par ordentliga vinterskor i år såklart. Ett skidställ har jag för att kunna vara utomhus och springa på vintern.

Vad har ni för någonting? Har ni fullt regnställ till er vuxna? Hur gör ni med all jäkla sand som fastnar överallt?

/Surpan

Annons:
oh-la
11/14/18, 11:19 AM
#1

Ja, jag är bara glad att jag har hund och har varit mycket ute i skogen innan dottern kom. Har hunnit samla på mig en del under den tiden. Friluftbyxor har jag ett par från Norrøna, jakt och vandringskängor som vi har en del i skogen från Meindl. Dyra, men helt grymma. Haft dom på både fjällvandring, svampplockning och på blöta lekplatser. Jackor sparar jag och har från tidigare år som man inte är så rädd om. Underställ har jag, helt regnställ och stövlar har jag. Fleece är också guld att ha. Min man har tack och lov även han mängder av friluftskläder (jägare), så nu som gravid tar jag hans byxor. Som sagt, jag är glad att vi köpt på oss redan innan… Sedan bor vi i hus, så har vi röjt i sand och lera hemma klär vi av oss i pannrummet. Har vi tagit bilen tar vi alltid av ytterkläderna innan vi sätter oss för att slippa ha in hela lekplatsen i bilen.

[Thiah]
11/14/18, 12:13 PM
#2

Jag har köpt vinterställ i soft shell från Lidl. Har det både på jobbet (förskola) och hemma.

Upp till toppen
Annons: