Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 457 ggr
Aasi1
2018-10-21 11:27

Hur tänker ni som röker i närheten av barn

Jag gick hem igår och såg då en mamma som drog en barnvagn med en cigarett i handen som rykte bara någon decimeter från hennes barns huvud. Det blåste bakifrån på hennes barn så hon fick både sidirök och utblåsningsröken på sig. Jag blev så arg när jag såg detta så jag kände mig bara tvungen att säga till. Mamman blev blev helt tokig då jag så till henne något i still med "Du förstår väll att du skadar ditt barn när du utsätter barnet för massa passiv rökning. Förutom kolmonoxid, bly, formaldehyd och vätecyanid och många andra ämnen man inte bör utsätta barn för" Hon skrek att jag inte ska lägga mig i för att det är hennes barn och inte mitt, så hon gör som hon vill! Hon blev på riktigt tokig så jag sa inget mer, jag bara gick vidare men då hörde jag hur hon skrek efter mig att sådana som jag( som säger till antar jag) borde inte ens få finnas och hon hoppades att mina mina barn om jag hade några eller skulle få några skulle dö. Hon fortsatte skrika efter mig vilken hemsk person jag var tills jag inte kunde höra vad hon sa. Jag förstår inte hur föräldrar som röker kan utsätta sina barn för sin giftiga rök. Röker de själva och inte kan sluta så kan man enkelt se till att barnen inte utsätts genom att gå bort en bit från barnet och använda rök rock. Jag undrar hur föräldrar som röker på sina barn tänker. Säkert ingen som vill erkänna här men jag ställer frågan ändå?

Annons:
Lussan20
2018-10-21 12:33
#1

Tyvärr när jag fick mina barn så gjorde alla så. Även i bilen, en del barn kräktes av röken. Det tog tid med informationen, man rökte överallt t.om på sjukhusen. Men då jag fick min sladdis 86 hade allt ändrats till det bättre som tur var. Men idag skäms man ögonen ur sig då man tänker på hur det var. Många rökte då de ammade. Det var hemskt.

Men att röka idag då alla vet, är tokigt så det förslår. Du kanske såg opinion live, hur rökare försvarade sig. Andra som hade astma skulle flytta ut på landet tyckte de. De som sanerar lägenheter efter rökare berättar om hur tjäran rinner på väggarna. Nästan omöjligt att få bort .

Det ska rökare betala själva i princip. Jag slutade röka 85, det har jag aldrig ångrat, men jag försvarade min ovana. Det betyder väl att rökare är korkade? Du gjorde helt rätt, bra gjort! Mvh/WL

mollyt
2018-10-21 12:33
#2

Jag vet inte heller då jag tänker som du. Men jag tycker jag ser rökande föräldrar med sina små barn väldigt ofta. Tror inte de tänker på den passiva rökning de utsätter sina barn för …

Carrosh
2018-10-21 21:44
#3

Jag undrar samma sak. Har en granne i huset mittemot som sitter på balkongen och röker med barnet i famnen! Barnet kan inte vara mer än 1-1,5. Har även sett dem ute och då röker hon när hon går med barnvagnen också. 

Varför vill man utsätta sina barn för sådana saker? Jag förstår att det är svårt att sluta - men det finns hjälp att få - och sååå svårt är det inte att hålla barnen ifrån röken!

Blir också galen på folk som sitter vid lekparken och röker.. varför gör man så?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Lussan20
2018-10-22 07:45
#4

Alla som använder droger, alkohol, röker försvarar sina drifter. Därav denna ilska då någon påpekar detta.

1975 då en dam påpekade att det luktade rök om min lilla flickas hår skämdes jag hemskt mycket. Där började min avgiftning . -Non smoking generation-. Allt gift förslavar och tar sakta livet av oss.

Snusare kastar alla sina prillor i naturen, fimpar och prillor slåss om platsen på trottoarerna. -Som de gamla sjunga, kvittrar de unga-finns ett uttryck som heter. Våra föräldrar rökte, så då gjorde vi detsamma. Ingen av mina fyra barn röker, så det stämmer nog…Mvh/WL

Upp till toppen
Annons: