Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 527 ggr
tlover
10/14/18, 8:28 PM

Behöver hjälp att hitta kompisar (ny i stad)

Vi har nyss flyttat till en ny stad och förskoleplats drar ut på tiden. Dottern är väldigt social och aktiv och behöver stimulansen som andra barn, inte trötta föräldrar kan ge. 

Idéer? Vi är redan på öppna förskolan men där leker tyvärr inte barnen med varandra utan med sina föräldrar och majoriteten av tiden är det bara små barn där (dottern är 3½), lekplatser och andra ställen är det sällan också att barnen leker med varandra (om det ens finns några barn där, vilket det oftast inte finns). Träning och liknande har insläpp först till vårterminen.

l'm back

Annons:
Sarah
10/14/18, 9:45 PM
#1

Vilken stad? Om du vill säga :) Jag åker till Leos lekland när jag verkligen måste rasta stora dottern. Sist åkte jag dit ensam med henne, gravid i 9e månaden för att jag höll på att bli galen :p gick det med.

Carrosh
10/14/18, 10:14 PM
#2

Undrar också vilken stad?

Har du Facebook brukar det finnas en del mammagrupper där man kan träffa nytt folk - då kan man ju samtidigt barnet få lite nya kompisar också.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

mollyt
10/17/18, 9:32 PM
#3

Jag tycker också att Facebook har varit toppen i att kunna hitta grupper för föräldrar som bor i samma område. 🙂

Upp till toppen
Annons: