Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 670 ggr
[Thiah]
2018-09-24 10:43

Barn och dvitamin

Annons:
Garm
2018-09-24 16:59
#1

Intressant. Det där är något jag har funderat över. Behovet av D-vitamin. Min son får ersättning, som bland andra grejer är d-vitaminberikad, behövs verkligen d-dropparna varje dag? Måste prata med BVC om det när jag ska dit på torsdag. Ska nog visa artikeln också.

[Thiah]
2018-09-24 17:04
#2

#1 enligt finsk praxis så ska även barn som äter ersättning få droppar varje dag. Fast själva mängden har då ändrats nu. Jag har aldrig ammat mina barn och försöker hela tiden komma ihåg de där dropparna :p

Garm
2018-09-25 15:30
#3

#2 Sådan är ju svensk praxis också, men här lär nog inte mängden ändras i första taget skulle jag tro. Ska diskutera detta med BVC och se vad de  har att säga, om något, om saken. Vill ju inte överdosera och riskera något.

Jag är för dålig på att komma ihåg dropparna och känner mig hemsk varje gång jag insett att jag missat ge dem. Känner mig lite mindre hemsk sedan jag läst mer om D-vitamin och det dagliga behovet, men ändock hemsk.

[Thiah]
2018-09-25 17:10
#4

#3 Sverige verkar vara lite trögare än Finland på en hel del saker. Finland är väldigt strikta med rekommenderationer åt gravida och barn. På gott och ont

LaSadie
2018-10-08 12:20
#5

Jag satte flaskan med droppar vid skötbädden så jag kommer ihåg dom. Annars så glömde jag av att ge dom…

em.nord
2018-10-14 16:58
#6

Jag ger fortfarande mina barn D-vitamin. Dom blir 3 och 4 år. Särskilt nu den mörka tiden. Även vi vuxna tar D-vitamin :-) vet inte om det gör nån skillnad men känns bra.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
Fridaaaa
2018-10-16 15:50
#7

Ger varje dag. Viktigt
Och enligt BVC ska de ha det även om de får ersättning

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
2018-10-16 18:27
#8

#5 vi har inte möjlighet att ha dom där då skötbordet är vart barnet är… Haha #6 Joel får vitaminer. Lättare med honom då han själv kommer ihåg sina nallebjörnar och andra tabletter. Dom är ju goda ;) #7 jo men har BVC ändrat Rekommendationerna efter eu standard?

Surpan
2018-10-18 10:11
#9

Eftersom det var en sommar med så bra väder kändes det väldigt onödigt att ge tillskott under sommarmånaderna, sonen var ju ute i solen en hel del. Nu dricker han mycket mjölk varje dag och äter fil/yoghurt så jag är inte orolig direkt faktiskt. Men vi börjar nog ta tillskott igen i vinter. Intressant artikel hur som helst!

/Surpan

Upp till toppen
Annons: