Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 772 ggr
tlover
8/27/18, 11:24 PM

Karta som mäter avstånd i tid på cykel?

Hälften off topic hälften inte

Vi ska snart flytta till ett nytt ställe och förskolan vi förmodligen kommer komma in på är 40 min bort enkel väg med lokalbuss pga bussbyte så jag funderar starkt på att cykla istället, särskilt eftersom vi redan har cykelvagn. Men jag hittar inte nån karta där jag kan se på ett ungefär hur lång tid det tar att cykla. Varken Eniro eller Hitta får upp cykel som alternativ om man söker vägbeskrivning.

att räkna om från bilvägen kommer inte funka eftersom den är mycket längre än om man cyklar men jag kan inte området bra nog för att sitta och mäta på kartan själv och sen räkna på en snitthastighet.

Finns nån bra hemsida för att räkna ut sånt?

Edit: Med bil är det 4,8 km men det är som sagt lite kortare med cykel

l'm back

Annons:
Martin
8/27/18, 11:32 PM
#1

Google Maps

Välj "vägvisning" och slå in dina adresser. Välj färdsätt ovanför i menyn. 

Stämmer ganska bra för mig men tar inte alltid med de minsta cykelvägarna och väljer ibland också bort cykelvägar som går förbi köpcentrum (bara för att där inte är cykelbana över parkeringen antar jag, vet inte).

mvh Martin

Scorpio97
8/27/18, 11:32 PM
#2

Google Maps har cykel som alternativ :)


//Jessie

tlover
8/27/18, 11:39 PM
#3

tack det funkade :)

l'm back

Martin
8/28/18, 10:09 PM
#4

Ingen fara. Tycker egentligen inte google maps är bästa kartfunktionen när det gäller detaljer osv, men till just detta är den bra. Man kan också - om man pillar lite - göra egna vägsträckningar än de som den föreslår och då får man sträckor och beräknad tid på dem.

mvh Martin

tlover
8/28/18, 10:58 PM
#5

#4 ja sträckan blev lite konstigt, gissar jag av det lilla jag sett och kartan men det ska ändå ta hälften så lång tid som med buss och det viktigaste var för mig en ungefärlig tid

l'm back

Martin
8/28/18, 11:33 PM
#6

Kanon! Ganska ofta är cykeln ett minst lika snabbt alternativ. Cyklar själv också mycket.

mvh Martin

Annons:
Upp till toppen
Annons: