Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1542 ggr
SuperLimm
2018-08-21 19:18

Sterilisera flaska i micron

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Steriliserade precis en mam antikolik flaska i mikron och den small. Jag fattar inte varför dom gör så? Tycker det känns som dessa flaskor är så dåliga. Skruvar man inte åt botten hårt så rinner mjölken ur när vi vänder flaskan och skruvar vi åt den hårt så släpper den inte in luft utan bebis måste göra det själv vilket jag trodde var hela grejen med dessa flaskor? Kan någon förklara vad jag gör fel? Gör exakt så som det står i bruksanvisningen.

Mvh Linn

Annons:
Sarah
2018-08-21 20:39
#1

För mycket vatten gissar jag. Ska bara vara lite så att det blir ånga.

[Thiah]
2018-08-22 05:47
#2

Jag tycker MAM är bra förutom dom gånger man råkat glömma inlägget i botten …haha. Jag har aldrig märkt att man kan skruva åt för hårt. Maken skruvar i för kung och fosterland utan problem. Det ska ju bli ett visst motsug så att dom inte sväljer luft i onödan. Men sen behövs bara någon milimeter vatten där i botten. Minns inte exakt då vi sällan steriliserar våra utan i mikron utan i så fall kokar do..

SuperLimm
2018-11-23 20:55
#3

Hej! kan ju meddela vad som faktiskt var felet vi gjorde, ifall någon annan hittar tråden och har samma problem! 

Vi skuvade fast flaskan på botten innan vi satte in den i micron vilket man tydligen inte ska. Efter att vi slutade skruva åt och bara satt den ovanpå botten istället har det fungerat hur bra som helst. 

Tror även att vi inte tryckte dit gummiringen i botten tillräckligt i början så det kom in mjölk under som sen rann ut när vi vände på flaskan. 

Vi började ge ersättning ibland för kanske 1,5 månad sen och nu har det fungerat hur bra som helst. I början när vi använde flaskorna svalde sonen massor med luft och satte en hel del i halsen men det har vi inte haft problem med nu förens vi började med storlek 3 napparna. Då gjorde han det igen så jag misstänker att det kom lite för mycket på en gång ur flaskan för honom i början. Nu använder vi storlek 2 napparna till ersättningen och det fungerar hur bra som helst. 🙂

Har även provat philips avent men den vägrade han dricka ur. Ska prova NUK härnest då jag fick några såna flaskor av syrran. Vet ni hur dom napparna är storleksmässigt? Om det är samma som till MAM, hålet alltså..

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: