Annons:
Etikett19-utflykter-resmål
Läst 944 ggr
Surpan
7/30/18, 10:39 AM

Göteborg

På onsdag åker vi iväg till Göteborg. Vi är två familjer, en med en åttamånaders och så vi med vår 16 månaders. På onsdagen så ska vi på Liseberg för att se en spelning, men sen har vi ingenting planerat innan vi åker hem på lördagen. Vi behöver tips på vad vi kan göra där nere! Allt är välkommet; butiker, utflyktsmål, restauranger, caféer, promenader. Vi har dock ingen bil så vi måste kunna ta oss kommunalt. Och angående kommunalt - hur funkar det med barnvagn i Göteborg? Jag har för mig att spårvagnarna har rätt trånga trappor för på/avstigning. Kan man åka med barnvagn?

/Surpan

Annons:
Fien
7/30/18, 12:13 PM
#1

Man kan åka med vagn på spårvagn men vissa gamla spårvagnar har trånga trappor, de flesta har dock inte det. Som tips ger jag Haga som är en gammal stadsdel med lite antikaffärer, butiker och mysiga caféer (ligger vid Handels). Universum är roligt men ni har kanske lite för små barn än. Vill man bada går det spårvagn ut till saltholmen (klippor) men brukar tyvärr vara många som åker dit så trångt på både vagn och badplats. Fiskekyrkan och saluhallen är värda ett besök tycker jag. Finns också olika museer om man gillar sådant. Undvik restauranger på avenyn… gå till Linné istället, mycket mysigare! Kommer kanske på mer men fråga gärna.

Emmmm
7/30/18, 1:58 PM
#2

Slottskogen är väldigt mysigt att besöka med barnen :) finns en rolig lekplats som även passar små barn och sedan kan man gå in på barnens Zoo och klappa djuren. Sonen på 13 månader älskar att gå dit.

Surpan
7/30/18, 2:12 PM
#3

Tack för tips! Haga har vi tänkt att gå omkring i, jag skulle vilja kika in i villervalla outlet som ska ligga där. Slottsskogen åker vi nog till också, hört flera som rekommenderat det. :) Har ni tips på specifika restauranger där man kan ha med barn och ändå äta gott? Några fina uteserveringar där man kanske kan lägga barnen i vagnen brevid bordet utan att det är för stökigt runt omkring?

/Surpan

Upp till toppen
Annons: