Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 1152 ggr
[Rhonda]
5/29/18, 12:24 PM

Att sälja plagg.

SNÄLLA!!

Om du ska sälja plagg på tex Tradera använd då INTE starkt parfymerade tvätt- och sköljmedel.

Jag har nyligen köpt en barnjacka som stinker. Jag har tvättat den 2 ggr o den har hängt ute i 2 dagar men doften sitter kvar.  Det har hänt mig också med vuxenkläder som jag har köpt.

Annons:
Surpan
5/29/18, 12:54 PM
#1

Håller med. Tyvärr är det ett problem. Jag önskar folk ju de skriva det åtminstone i annonsen. :/

/Surpan

[Rhonda]
5/29/18, 12:56 PM
#2

#1 Just precis! Jag mejlade tjejen som hade sålt jackan o bad henne att inte göra det i fortsättningen.

JazzBass
5/29/18, 2:19 PM
#3

Håller med. Men ännu värre tycker jag det är med kläder som luktar mögel. Frun har nästan slutat köpa kläder via facebook-loppisar just av den orsaken att de så ofta luktar mögel (jag har också lärt mig känna igen den lukten), och det är heller inget som man går och berättar åt säljaren. Väldigt många har uppenbarligen mögelproblem hos sig utan att veta om det, men det är inget man direkt vill gå och berätta åt nån heller. Det kan ställa till med ett och annat…

Prova lägga plaggen i blöt i vatten blandat med en skvätt ättika i ett dygn eller så, och tvätta på nytt därefter. Det brukar kunna få bort oönskade lukter.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[Rhonda]
5/29/18, 2:22 PM
#4

När det gäller mögel tror jag att folk går ner till källaren o plockar fram en massa kläder o säljer.  Jag skulle aldrig kunna sälja något som luktar.

Japp - ättikssprit är bra!

JazzBass
5/29/18, 3:25 PM
#5

Njae, det är vanligtvis inte fråga om det. De flesta verkar inte inte igen den här lukten hemma hos sig, som sätter sig hårt i både kläder och saker. De är för vana vid lukten och märker den uppenbarligen inte. För min del är det också först på sistone som jag börjat känna igen den här lukten, men bara då den är relativt kraftig. På jobbet känner jag inte av den trots att frun säger att mina kläder har börjat lukta svagt av mögel sen jag bytte kontor ifjol. Tvingades flytta till en byggnad där mögelproblem har konstaterats tidigare, saneringar har gjorts och nya mögelsaneringar pågår p.g.a. att kollegor fått symptom som tyder på mögel. Tycker själv luften är rätt okej i mitt arbetsrum jämfört med andra ställen i byggnaden, men uppenbarligen finns den också där. Det talar för att det är ett ganska lömskt problem det här… 🤔

(Sorry att det blev lite OT nu)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

mollyt
5/30/18, 6:32 PM
#6

Jag håller med, men brukar därför numer fråga vad de tvättar med och ommde använder parfym eller röker osv.

Annons:
Carrosh
6/14/18, 7:35 AM
#7

Har också märkt av det där. Förstår inte riktigt hur man orkar använda så starkt parfymerade tvättmedel. Men man blir väl blind för doften, precis som med mögel. När man använt parfymfritt ett tag så märker man ju rätt tydligt hur starkt de där parfymerade luktar.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: