Annons:
Etikett06-tonåring
Läst 2238 ggr
akvarium123
4/26/18, 7:27 PM

Bli längre

Hej!

Alltså jag var hos skolsköterskan i måndags och fick precis reda att jag skulle bli 180 cm lång. Men jag vill ju bli längre än det! Finns det något man kan göra för att bli iallafall 5 cm längre??

Annons:
Enförvirradsjäl
4/26/18, 7:30 PM
#1

Skolsköterskan kan absolut inte veta exat =) Är du tjej eller kille? Och nej det kan du inte

Fridaaaa
4/26/18, 7:41 PM
#2

Skolsköterska kan inte avgöra hur lång man blir.
Och nej man kan inte påverka sin längd

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
4/26/18, 7:42 PM
#3

180 är ju rätt långt?
Och nej, det finns inget vettigt sätt att påverka sin längd på, åtminstone inte själv (och en läkare skulle aldrig göra det på någon som är normallång).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Enförvirradsjäl
4/26/18, 7:48 PM
#4

#3 Precis.

Calcifer
4/26/18, 7:59 PM
#5

Nej du kan inte påverka din längd som flera redan lagt fram. Visst att man kan se lite längre eller kortare ut beroende på sin hållning, jag kan ibland gå halvt ihopsjunken så ser säkert kortare ut än jag är. Men jag ÄR fortfarande samma längd, det syns inte bara.

#4 Synd för alla tjejer som råkar vara lite längre som måste känna sig osnygga över nåt de absolut inte kan påverka. Som om vi behöver fler kroppsnojor i världen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Enförvirradsjäl
4/26/18, 8:04 PM
#6

#5 menar absolut inget illa =)?

Annons:
akvarium123
4/26/18, 8:08 PM
#7

Jag är kille. Alla andra i min klass kommer typ bli 190 cm. Och jag vill själv typ bli 185.

Enförvirradsjäl
4/26/18, 8:09 PM
#8

Fast vet folk som har opererat knäskålarna något sådant var det för att bli längre.

Enförvirradsjäl
4/26/18, 8:09 PM
#9

Fast vet folk som har opererat knäskålarna något sådant var det för att bli längre.

Calcifer
4/26/18, 8:11 PM
#10

#8 I medicinska fall finns det ibland metoder för att hjälpa till med t:ex vikt och längd, men det är inget som görs professionellt om det inte finns grunder för det.

#7 Hur lång du nu faktiskt blir måste du vänta att se. Enligt en längdkurva går det att till viss del måtta ungefär hur lång du kan tänkas bli, men det finns inget exakt facit. En del växer under längre tid än andra, t:ex.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Enförvirradsjäl
4/26/18, 8:12 PM
#11

#7 men det är helt normalt.

#10 Vet folk som har gjort det bara för att bli längre.

vallhund
4/26/18, 8:17 PM
#12

#11 m.fl. inlägg varför sprider du diverse kroppsfixeringar?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Enförvirradsjäl
4/26/18, 8:18 PM
#13

#12 Tog bort det =)

Annons:
Lona
4/26/18, 8:38 PM
#14

TS, visserligen tycker jag att det är skit samma hur lång man är, men 180 är absolut inte kort på en kille!
(Jag är uppvuxen med en pappa på 1,97 - jag tycker ändå att 180 är rätt långt.)
För att låta som den gamla tant jag är😉, det är ruskigt svårt att vara nöjd med sin längd/vikt/utseende/whatever när man är i tonåren, i synnerhet i det här kroppsfixerade samhället. Du duger precis som du är, vilket är lätt för mig att sitta här och skriva, men det är faktiskt sant.
Tyvärr tar det ofta j-drigt lång tid för en att inse att det faktiskt är så, man skulle önska att det fanns något "Du duger som du är"-ämne i skolan!🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
4/28/18, 6:25 AM
#15

Mycket märklig skolsköterska som kan säga något sådant🤔

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
4/29/18, 12:58 PM
#16

De där förutsägelserna brukar inte stämma särskilt bra (vet många bra exempel på det där det blev heeeelt annorlunda), men kan vara till hjälp för att se när det är något sjukligt som gör att någon inte växer t ex. Försök att inte bry dig. Det kommer bli spridda skurar när det gäller hur långa alla kommer bli. 180 är ingen längd att vara ledsen för som kille. Det är ju en väldigt normal men ändå lång längd. Var nöjd med dig själv!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lona
4/29/18, 9:00 PM
#17

Jag kan lägga till att min syrra var längst i sin klass tills någon gång i mitten på högstadiet. Sedan stannade hon i växten och är nu lite kortare än genomsnittet.
Jag däremot var minst i klassen länge (och var lite vänligt retad i släkten för att jag var så kort när resten var långa - pappa var som sagt 1,97) men började växa rätt sent.
Numera är jag en bit längre än syrran (hehe).
Vad jag skulle komma fram till är att det är svårt att förutsäga hur lång man kommer att bli, i synnerhet när det rör sig om normallängd.
Man växer ojämnt och i olika perioder, det blir som det blir.
Slår det väldigt mycket åt endera hållet så att det mer handlar om någon tillväxtrubbning är det såklart lättare (och viktigare) att upptäcka.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Thiah]
4/30/18, 6:11 AM
#18

#9 det du pratar om är en lång och smärtsam process för att få några futtiga cm. Inget man gör på normallånga människor. Och det är smalbenen inte knäskålarna man använder sig av.

Enförvirradsjäl
4/30/18, 9:42 AM
#19

#18 Jag skrev något sådant. Alltså var jag inte säker om det var knäskålarna eller inte. Och jag har läst att personen som kanske är runt 160 har gjort det.

Maria
4/30/18, 9:54 AM
#20

#19 Förmodligen inte i Sverige. 

Man gör inte ett sådant stort ingrepp om det inte föreligger medicinska skäl.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Enförvirradsjäl
4/30/18, 10:09 AM
#21

#20 Nej kanske inte i Sverige

[Thiah]
4/30/18, 10:12 AM
#22

#19 160 är alldeles för långt för att göra nått sånt då det är en helt normal längd. Detta tar alltså månader och du är handikappad under tiden då benen är av och det är smärtsamt. Och jag vet inte om den görs i Sverige men den bör väl utföras på växande barn/unga.

Travis D
6/10/18, 9:00 PM
#23

Om du inte vill använda 5 cm+ klackar (klack-skor) så kommer du nog inte bli längre. Men tycker du ska vara nöjd med att inte bli så jätte lång. Du är ändå längre än många andra och att vara lång är riktigt jobbigt ibland :)

Själv kommer jag nog bli runt 185 cm (mamma är 183 och pappa 196) och jag tycker det är ganska jobbigt :) Hade hellre som mina vänner varit "normal" lång (om ni fattar hur jag menar) Är ju ett huvud längre än alla mina vänner redan :)

Upp till toppen
Annons: