Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1577 ggr
[Jarl]
2018-02-27 18:12

Min kompis barn har brutit armen?

Min kompis barn har brutit armen?

Är det vanligt att dom inte lägger på gips nu för tiden?

Eller är det sjukvården som sjunkit?

Är orolig.

Annons:
Gronstedt
2018-02-27 18:27
#1

Beror nog väldigt mycket på hur frakturen ser ut.

[Jarl]
2018-02-27 19:44
#2

Det gick bra fick ett stödband istället. Trodde dom gipsade alltid🤔

Någon som hatar mig eller varför rösta bra inlägg när barn har brytit armen?

Ria74
2018-02-27 19:51
#3

Det är väldigt olika om man gipsad eller får stödförband eller skena vid armbrott. Tror inte någon hatar dig bara för du fått ett bra inlägg. Men det är kanske någon som tycker att det är en bra och relevant fråga att ta upp.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Jarl]
2018-02-27 23:11
#4

Tack vet aldrig vad man ska tro när det är lite negativ trådrubrik. Tack

Surpan
2018-02-28 07:04
#5

Jag bröt armarna flera gånger som barn (11-12 år) och fick varje gång en gipsskena (halvgips) i tre veckor. Enligt 1177 är det vanligt att man bara lägger ett stödförband om det bara är en spricka i armen så det verkar vara helt normalt att din väns barn har fått det.

Jag som haft gipsskena flera gånger kan säga det att det är riktigt jobbigt. Kan man välja stödförband är det nog att föredra. Om inte annat för lukten.. 🤮

/Surpan

Maria
2018-02-28 08:59
#6

Jag tror också att det beror på hur brottet ser ut och vården har utvecklats väldigt. 

Jag har också samma känsla som Jarl. Förr gipsade man allt känns det som. Ungefär som man borrade upp alla kindtänder på barn och fyllde med amalgam varken det behövdes eller ej.

Numera är man mer försiktigt och och det ska vi nog vara tacksamma för.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: