Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1367 ggr
linneape
2018-02-26 15:11

Ska jag stanna eller gå?

Jag är 23 år och gift med världens finaste man. Vi fick tillsammans en dotter förra året. Hon sover jättedåligt och det har tärt på oss under hela året. Trots detta vill jag ha fler barn, minst 1 till. Har alltid sett mig i en stor familj men 2-3 barn och att vara mamma är typ det jag vill i livet. Men som jag skrev har det tärt på vårt förhållande sen vår dotter kom och vi bråkar hela tiden, eller ja bråkar, vi små gnabbas och tjafsar. Idag satt vi oss ned och verkligen pratade och min man säger då att han inte vill ha fler barn. Detta har jag nog förstått hela tiden och det är nog därför vi bråkat så mycket, för vi vill inte samma sak. Och det här really breaks my heart. Samtidigt som jag inte vill förlora honom och den lilla familj vi har så gör det så ont i mig att veta att det inte blir något fler barn, ever. Jag sa att jag vill stanna, att jag struntar i att det blir bara 1 barn. Men jag tror inte jag kan strunta i det, det liksom gnager i mig att veta att han verkligen inte vill ha fler. Trots att vi varit tillsammans i 6 år (gifta i snart 2 år) så kom detta som en chock. Jag hade aldrig trott att han inte skulle vilja ha fler barn. 

Vad hade ni gjort i mitt dilemma? Stannat eller gått? Kommer jag vara så här ledsen hela tiden eller kommer jag finna mig i att bara få ett barn? någon som varit i samma situation?

Annons:
vallhund
2018-02-26 15:20
#1

Funderat på familjeterapi? Fås via soc.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

linneape
2018-02-26 15:26
#2

#1 Jag har tagit kontakt med familjerådgivningen i vår kommun, men de fanns inga tider förrän om typ 4 veckor…

[Thiah]
2018-02-26 15:35
#3

Jag hade tagit det lugnt en stund. Du är ung, ni har just fått en krävande dotter. Jag ville inte heller ha fler barn direkt men 3 år senare var vi ändå redo och har nu en nr 2.

vallhund
2018-02-26 17:31
#4

4 veckor är ingenting för ett ev livslångt förhållande.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

linneape
2018-02-26 19:43
#5

#4 förstås inte, vi ska gå dit givetvis.

Sarah
2018-02-26 21:55
#6

Inte så konstigt att man säger nej efter ett krävande år. Jag sa också nej nej nej till fler barn, trots en relativt enkel dotter. Nu är jag planerat gravid igen. Blir 3 år mellan dem. Ni är bara 23 och har 20 år till på er att ändra er femtio gånger om barn.

Annons:
mollyt
2018-03-01 20:35
#7

Skickar PM

Upp till toppen
Annons: