Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 1123 ggr
Mara-Bell
2018-02-21 19:11

Vattkoppor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Då jag aldrig sett vattkoppor annat än på bild skulle jag vilja veta vad ni tror om vår dotter. Igår kväll upptäckte jag några små ”finnar”, ca 4-5 stycken uppdelade på mage, rygg och könet. Tänkte inte mycket mer på det sen då de idag på morgonen såg ut precis som igår. Nu i kväll tycker jag däremot att det dykt upp ett par till, och särskilt de som sitter på könet har växt, de andra ser fortfarande ut som finnar. Hon har ingen feber och kliar sig inte, och jag har fått för mig att vattkoppor är större och rödare, men är väldigt osäker. Vi har nämligen en tid på sjukhuset imorgon för utredning av förkylningsastma, och vill ju inte riskera att smitta en massa andra barn ifall det finns risk för att hon fått vattkoppor.

Annons:
Mara-Bell
2018-02-21 19:12
#1
Aleya
2018-02-21 19:19
#2

Att lägga ut bilder på ett barns kön är ytterst olämpligt. Du vet ALDRIG vad det finns för sjuka människor där ute

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mara-Bell
2018-02-21 19:20
#3

Förlåt, tänkte inte så långt, ville bara ha hjälp :-( Var snälla och ta bort bilden, för jag vet inte hur jag gör det själv.

Aleya
2018-02-21 19:23
#4

#3 jag kan inte radera. Men nästa gång tänk. Detta är ett öppet forum som alla kan se. Det är mitt råd

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mara-Bell
2018-02-21 19:23
#5

Kom på hur man gjorde, kommer inte lägga ut så intima bilder igen.

Aleya
2018-02-21 19:28
#6

#5 låter klokt. Och gällande "bölderna" så kan det vara vattkoppor. Men det tar någon dag innan dom blir röda som jag fattar det. Men det kan ju vara annat. Det är svårt att svara på.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
oh-la
2018-02-21 19:31
#7

Bra, höll på att sätta i halsen totalt när jag såg bilden. Tur att den är borta. Lägg ALDRIG upp bilder på ditt barns underliv på ett öppet forum, även om det är med goda intentioner. Hela Internet kan komma åt och på ett ögonblick kopiera bilden och sprida eller använda på de mest vidriga sätt. iFokus har tusentals aktiva användare i många länder, det räcker att en inte är så god så har en bild evigt liv. Detsamma gäller Facebook och andra medier, äcen om du har säkerhetsinställningar. Håll alltid nakna barn, eller barn i utsatta, exponerade situationer borta från allt Internet.

Aleya
2018-02-21 19:37
#8

Ts. Kom på att det kanske är mollusker. Men som sagt får du nog vänta

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mara-Bell
2018-02-21 19:41
#9

Är nog bäst att ändra tiden på sjukhuset för säkerhets skull, man vet ju aldrig.

Mara-Bell
2018-02-21 20:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hittade några sådana här ”bölder” i hårbottnen på henne nu när jag gjorde iordning henne för natten. Och de såg betydligt mer ut som jag tänkt mig vattkoppor.

[Thiah]
2018-02-21 20:23
#11

#10 en vätskande prick är väldigt ofta just en vattkoppor. Dom brukar börja på bröstet och sen sprida sig.

Mara-Bell
2018-02-22 14:27
#12

Tänkte bara meddela att det är vattkoppor, idag har hon betydligt fler prickar och misstänker att hon även har i halsen/munnen då hon blir ledsen när hon hostar och inte är särskilt matfrisk.

Maria
2018-02-22 14:28
#13

#12 Har du själv haft Vattkoppor? Minns att jag fick det när sonen var liten och det var bedrövligt. Han fick det ganska lindrigt som barn får men det är ofta värre som vuxen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mara-Bell
2018-02-22 15:04
#14

Enligt min mamma så har jag haft det, men hade tydligen bara 5 koppor eller något sådant, så väldigt lindrigt.

Upp till toppen
Annons: