Annons:
Etikett04-barn-3-5-år
Läst 1840 ggr
[Jbgs]
2018-02-17 22:17

Vad har vissa föräldrar i huvudet?

Tänk dig att du är på ett ställe för barn tex universeum i Göteborg. Där finns mkt roliga grejer för barn. Problemet är att vissa föräldrar verkar tro att deras barn har ensam rätt på allt. Här står en mamma å ler å tittar på sina barn i denna maskin. Medan barn står å nästnästn gråter för dem inte får prova ! Hur tänker mamman ? Hennes barn har prövat hur länge som helst å inga andra får komma intill ? Jag ser det som sorgligt. Mamman är helt enkelt för korkad för att fatta att hennes barn sabbar för andra barn. För inte kan hon va så jäkla egoistisk att hon tycker hennes barn har rätt å va där hur länge som helst ? Lyssnar gärna på åsikter om detta !

Annons:
Maria
2018-02-18 14:29
#1

Jag hade sagt till. Oftast går det ju att resonera med människor😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ria74
2018-02-18 15:36
#2

Säg till, inte mer med det än att snällt fråga när dom är klara. Dom har kanske väntat länge själva på att få prova.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Jbgs]
2018-02-18 17:40
#3

#1 #2 Det gjorde jag med efter lång väntan. Dock så hade dem varit där minst en halvtimme, detta vet jag för vi var vid stationen brevid innan. Tycker bara att det är en självklarhet att är det lång kö till nått så låter man inte sina barn ockupera så inga andra kommer till. Man ska ju inte behöva säga till tycker ja, det hör liksom till vanligt hyfs att man tar bort barnen. Blev rätt ilsk då men har lugnat mig nu 😊 känns ju i hjärtat när barn gråter med…

Maria
2018-02-18 18:10
#4

Hur reagerade de när du sa till?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jbgs]
2018-02-18 19:07
#5

#4 förvånansvärt lite. Började säga till barnen lite försiktigt😒

Upp till toppen
Annons: